Język polski – warsztaty pisania I
Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: | Język polski – warsztaty pisania I |
---|---|
Kod modułu: | W1-MSP1OS-14-KWR_1 |
Kod programu: | W1-S1FW23.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł zakłada przede wszystkim praktyczną naukę redakcji różnego rodzaju form wypowiedzi pisemnej (począwszy od bardzo krótkich np. opis miejsca, zaproszenie, podanie poprzez formy dłuższe, jak np. felieton czy recenzja aż do tekstów bardziej złożonych, jak rozprawka czy esej). Osoba studiująca będzie miała okazję poznać także teoretyczne zasady tworzenia wybranych tekstów zarówno użytkowych, jak i literackich. Zakłada się bogatą egzemplifikację (w postaci tekstów zaczerpniętych z aktualnych czasopism, ale też np. wybitnych dzieł sztuki eseistycznej) omawianych form pisemnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada wiedzę na temat struktury i dziejów języka polskiego, jego zróżnicowania oraz miejsca w obszarze rodzin językowych [MSP1OS-14-KWR_1_1] |
K_W01 [1/5] |
umie samodzielnie zaplanować i wykonać zadanie wskazane przez osobę prowadzącą zajęcia [MSP1OS-14-KWR_1_10] |
K_U03 [3/5] |
potrafi samodzielnie gromadzić materiały potrzebne do zredagowania konkretnego tekstu. [MSP1OS-14-KWR_1_11] |
K_U02 [4/5] |
posiada wiedzę na temat wybranych form wypowiedzi pisemnych związanych z daną specjalnością [MSP1OS-14-KWR_1_2] |
K_W02 [1/5] |
posiada przydatną w ramach danej specjalności wiedzę na temat historii i struktury form wypowiedzi pisemnych oraz skali ich użycia w kraju i poza jego granicami [MSP1OS-14-KWR_1_3] |
K_W04 [3/5] |
zna metody analizy i interpretacji wybranych tekstów pisemnych zarówno użytkowych, jak i literackich [MSP1OS-14-KWR_1_4] |
K_W03 [2/5] |
zna i rozumie zasady etyki naukowej oraz prawa autorskiego [MSP1OS-14-KWR_1_5] |
K_W05 [3/5] |
posiada gotowość do analizy własnych umiejętności oraz wskazania obszarów w zakresie redakcji tekstów wymagających poprawy [MSP1OS-14-KWR_1_6] |
K_K01 [3/5] |
potrafi samodzielnie zredagować tekst pisemny przeznaczony dla różnych obiegów komunikacyjnych oraz grup odbiorczych [MSP1OS-14-KWR_1_7] |
K_U06 [3/5] |
umie przygotować na wskazany przez opiekuna temat pracę semestralną [MSP1OS-14-KWR_1_8] |
K_U03 [3/5] |
potrafi współpracować w zespole redakcyjnym [MSP1OS-14-KWR_1_9] |
K_U07 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [MSP1OS-14-KWR_1_c] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] |
zaliczenie |
MSP1OS-14-KWR_1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |