Elementy psychologii śledczej i sądowej
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Nazwa modułu: | Elementy psychologii śledczej i sądowej |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-ELSiS |
Kod programu: | W3-SMPS19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot ma na celu zapoznać studenta z podstawowymi zagadnieniami psychologii śledczej i sądowej a także rozprawić się z mitami na temat tych dyscyplin naukowych powielanymi przez media. Treści kształcenia odzwierciedlają program specjalności i znajdują się wśród nich problemy psychologii prawa, opiniodawstwa sądowego, analizy behawioralnej, diagnozy sądowej, psychologii penitencjarnej i śledczej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do uznawania znaczenia i wykorzystywania wiedzy naukowej w procesie diagnozy i opisu człowieka w kontekście funkcjonowania aparatu sprawiedliwości oraz do współpracy i zasięgania opinii innych specjalistów w praktycznej lub naukowej działalności psychologicznej [PS_K_2_11] |
PS_K_2 [3/5] |
Potrafi samodzielnie planować i realizować działania na rzecz własnego rozwoju zawodowego [PS_U_11_1] |
PS_U_11 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii sądowej w analizie funkcjonowania człowieka [PS_U_2_1] |
PS_U_2 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę psychologii sądowej, dysponując swobodnie aparatem pojęciowym oraz wiedzą teoretyczną i empiryczną konieczną do opisu i wyjaśniania zjawisk w tych obszarach psychologii stosowanej [PS_W_6_13] |
PS_W_6 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu elementy rozwoju zawodowego psychologa w wybranych subdyscyplinach praktycznych, uwarunkowania wybranych rodzajów działalności zawodowej oraz czynniki modyfikujące potencjał zawodowy psychologa [PS_W_9_1] |
PS_W_9 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [1] | 15 | Wykład informacyjny/kursowy [a01] | egzamin | PS_K_2_11 PS_U_2_1 PS_W_6_13 PS_W_9_1 |
ćwiczenia [2] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02]
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] |
zaliczenie | PS_K_2_11 PS_U_11_1 PS_U_2_1 PS_W_6_13 PS_W_9_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |