Biogeografia i inżynieria ekologiczna
Kierunek studiów: Inżynieria zagrożeń środowiskowych
Kod programu: W2-S1IZ19.2023

Nazwa modułu: | Biogeografia i inżynieria ekologiczna |
---|---|
Kod modułu: | W2-IZ-S1-006 |
Kod programu: | W2-S1IZ19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Student zdobywa wiedzę na temat organizmów żywych jako komponentów środowiska geograficznego, ich wzajemnego powiązania i oddziaływania na siebie, także w kontekście geozagrożeń. Poznaje podstawowe zjawiska i procesy zachodzące w biosferze oraz czynniki środowiskowe decydujące o rozwoju i zróżnicowaniu organizmów żywych. Zdobywa wiedzę na temat prawidłowości w rozmieszczeniu organizmów żywych na kuli ziemskiej i na terenie Polski. Poznaje relacje człowieka z biosferą z ukierunkowaniem na geozagrożenia. Poznaje rolę inżynierów ekosystemów roślinnych w procesie projektowania środowiskowego i ich znaczenie w minimalizowaniu szkód środowiskowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w biogeografii i inżynierii ekologicznej oraz podstawowe metody statystyczne, algorytmy i techniki komputerowe do opisu zjawisk i analizy danych [U01] |
U02 [5/5] |
rozumie literaturę z zakresu biogeografii i inżynierii ekologicznej w języku polskim oraz nieskomplikowane teksty naukowe w języku angielskim. Posługuje się językiem naukowym w podejmowanych dyskusjach ze specjalistami z zakresu biogeografii [U02] |
U03 [4/5] |
potrafi wykorzystać dostępne źródła informacji na temat geozagrożeń w pedosferze i biosferze, w tym źródła elektroniczne oraz posiada umiejętność poprawnego wnioskowania na podstawie danych pochodzących z różnych źródeł [U03] |
U01 [3/5] |
uczy się samodzielnie w sposób ukierunkowany oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej w zakresie biogeografii i gleboznawstwa oraz podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych [U04] |
U06 [2/5] |
potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role [U05] |
U05 [1/5] |
rozumie podstawowe zjawiska i procesy przyrodnicze zachodzące w biosferze z ukierunkowaniem na geozagrożenia. Rozumie znaczenie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii z zakresu biogeografii, w tym terminologię dotyczącą geozagrożeń. Ma wiedzę na temat rozwoju biogeografii oraz metodach badawczych stosowanych w tej nauce [W01] |
W01 [5/5] |
zna podstawowe problemy dotyczące geozagrożeń w pedosferze i biosferze oraz powiązania gleboznawstwa i biogeografii z innymi naukami przyrodniczymi [W02] |
W01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-IZ-S1-006] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
U01 |
laboratorium [W2-IZ-S1-006_fs_2] | 15 |
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Projektowanie [e04] Obserwacja [e06] |
zaliczenie |
U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |