Geografia historyczna świata
Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: W1-S1TH19.2023
Nazwa modułu: | Geografia historyczna świata |
---|---|
Kod modułu: | W1-TH-S1-GHS |
Kod programu: | W1-S1TH19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zaliczenie, weryfikujące poziom wiedzy i umiejętności, nabytych podczas udziału w ćwiczeniach oraz z ramach samokształcenia (uzyskane zgodnie z warunkami określonymi w sylabusie) |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy, zjawiska oraz terminologię z zakresu geografii historycznej świata, przydatne w turystyce historycznej [GHŚ_1] |
THI1_W01 [3/5] |
Posiada uporządkowaną wybraną wiedzę szczegółową z zakresu geografii historycznej świata, przydatną do wykonywania zadań związanych z turystyką historyczną [GHŚ_2] |
THI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie wybrane metody i techniki badań turystycznych, stosowane w geografii historycznej świata [GHŚ_3] |
THI1_W03 [3/5] |
Zna i rozumie wpływ geografii historycznej świata na fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji [GHŚ_4] |
THI1_W04 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu geografii historycznej świata: formułuje i rozwiązuje typowe problemy oraz wykonuje zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobiera źródła i informacje z nich pochodzące, przeprowadza krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobiera i stosuje metody i narzędzia, w tym techniki informacyjno-komunikacyjne) [GHŚ_5] |
THI1_U01 [3/5] |
Potrafi budować wypowiedzi z użyciem terminologii charakterystycznej dla geografii historycznej świata, m.in. przedstawiając i oceniają różne opinie i stanowiska [GHŚ_6] |
THI1_U02 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu geografii historycznej świata [GHŚ_7] |
THI1_K01 [3/5] |
rozumie i respektuje znaczenie wiedzy z zakresu geografii historycznej świata w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [GHŚ_8] |
THI1_K02 [3/5] |
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu geografii historycznej świata do pełnienia wybranego zawodu związanego z turystyką historyczną [GHŚ_9] |
THI1_K04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-TH-S1-GHS_C] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04]
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] |
zaliczenie | GHŚ_1 GHŚ_2 GHŚ_3 GHŚ_4 GHŚ_5 GHŚ_6 GHŚ_7 GHŚ_8 GHŚ_9 |
wykład [W1-TH-S1-GHS_W] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01]
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] |
egzamin | GHŚ_1 GHŚ_2 GHŚ_3 GHŚ_4 GHŚ_5 GHŚ_6 GHŚ_7 GHŚ_8 GHŚ_9 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |