Seminarium licencjackie 2
Kierunek studiów: Lingwistyka stosowana
Kod programu: W1-S1LS23.2023

Nazwa modułu: | Seminarium licencjackie 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-S1LS-SL2 |
Kod programu: | W1-S1LS23.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 9 |
Cel i opis treści kształcenia: | Kurs jest kontynuacją modułu Seminarium licencjackie 1 a same zajęcia są integralną częścią programu kształcenia na I poziomie studiów, których ostatecznym celem jest przygotowanie pracy dyplomowej (licencjackiej) będącej opracowaniem wybranego zagadnienia z zakresu tematycznego objętego programem z zachowaniem obowiązujących zasad dotyczących zarówno techniki pisania jak i podstawowej metodologii prowadzenia badań naukowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Seminarium licencjackie 1 [W1-S1LS-SL1] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje gotowość do samodzielnego rozwiązywania zaawansowanych problemów zarówno poznawczych, kierowania się zasadami i normami etycznymi oraz zasięgania opinii ekspertów; rozumie potrzebę ciągłego pogłębiania nabytej wiedzy, doskonalenia posiadanych umiejętności i jest świadomy etycznego wymiaru badań naukowych [W1-S1LS-SL2-K01] |
LS_K01 [5/5] |
potrafi samodzielnie zebrać materiał do opracowania wybranego zagadnienia z właściwej dyscypliny, uporządkować go oraz formułować obserwacje i hipotezy badawcze w ramach wybranej tematyki z wykorzystaniem dostępnych źródeł oraz opracowań; potrafi zawęzić pole badań lub odpowiednio je poszerzyć; potrafi poddać zebrany materiał odpowiedniej analizie i zilustrować badane zjawisko materiałem językowym; potrafi wyciągać wnioski z zebranych danych i przedstawić je w szerszym kontekście [W1-S1LS-SL2-U01] |
LS_U03 [5/5] |
potrafi w formie pisemnej przedstawić opracowane przez siebie zagadnienie i udokumentować zebrane informacje wykorzystując opanowane techniki posługiwania się dyskursem akademickim oraz zgodnie z obowiązującymi zasadami przygotowywania prac dyplomowych; samodzielnie potrafi w czytelny i przejrzysty sposób przedstawić zebrany materiał badawczy [W1-S1LS-SL2-U02] |
LS_U03 [5/5] |
posiada ugruntowaną i usystematyzowaną wiedzę z językoznawstwa lub przekładoznawstwa, lub literaturoznawstwa, lub kulturoznawstwa pozwalającą na samodzielne jej pogłębianie w wybranym zakresie tematycznym; zna podstawową terminologię z właściwej dla siebie dyscypliny [W1-S1LS-SL2-W01] |
LS_W01 [5/5] |
zna w stopniu rozszerzonym zasady metodologii prowadzenia badań naukowych w wybranej dziedzinie oraz zasady obiektywizmu w dyskursie akademickim oraz obowiązujący kodeks akademickiej odpowiedzialności [W1-S1LS-SL2-W02] |
LS_W01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [W1-S1LS-SL2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Praktyka badawcza [e08] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1-S1LS-SL2-K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |