Kultura obszaru języka głównego
Kierunek studiów: Lingwistyka stosowana
Kod programu: W1-S1LS23.2023

Nazwa modułu: | Kultura obszaru języka głównego |
---|---|
Kod modułu: | W1-S1LS-KA |
Kod programu: | W1-S1LS23.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Kurs ma na celu przybliżenie studentom zagadnień współczesnej kultury obszaru języka głównego, jej specyfiki oraz kierunków rozwoju. Omawiane zagadnienia obejmują kwestie tożsamości narodowej oraz tożsamości regionalnych, kształtowania się kultury i teorii kulturowych w różnych kontekstach społecznych i politycznych. Szczególny nacisk położony jest na współczesną sytuację społeczną, polityczną i kulturową wybranych krajów obszaru języka głównego i na ewoluujący wizerunek omawianych krajów ostatniej dekady XX i pierwszych dwóch dekad XXI wieku. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
reprezentuje postawę akceptacji, tolerancji i szacunku wobec przedstawicieli innych narodów, grup etnicznych i społecznych i wykazuje gotowość komunikacji w obszarach życia społecznego/gospodarczego/ w sferze kulturowej [S1LS-KA-K01] |
LS_K01 [3/5] |
potrafi przygotować teksty ustne i pisemne w języku głównym na tematy związane z wiedzą o kulturze oraz procesie jej formowania w wybranych krajach obszaru języka głównego [S1LS-KA-U01] |
LS_U03 [3/5] |
potrafi wyszukiwać, gromadzić, przetwarzać i przekazywać informacje na temat kultury oraz kontekstów społecznych i politycznych wybranego/ych kraju/ów obszaru języka głównego, wykorzystując różne źródła obcojęzyczne i polskie. [S1LS-KA-U02] |
LS_U05 [3/5] |
zna różne definicje i znaczenia terminu „kultura”, ma świadomość jego złożoności; ma wiedzę o zakresie, specyfice i problematyce studiów kulturowych. [S1LS-KA-W01] |
LS_W02 [2/5] |
posiada uporządkowaną wiedzę na temat kontekstów kulturowych i socjologiczno-historycznych właściwych dla wybranych krajów obszaru języka głównego oraz kształtowania się kultury w tychże krajach w różnych kontekstach społecznych i politycznych [S1LS-KA-W02] |
LS_W02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-S1LS-KA] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
S1LS-KA-K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |