Podstawy fizyki I
Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: W4-S1BF19.2023
| Nazwa modułu: | Podstawy fizyki I |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-BF-S1-2-23-10 |
| Kod programu: | W4-S1BF19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 6 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest pogłębienie wiedzy studentów w zakresie głównych koncepcji, metod i zastosowań działów fizyki oraz wykształcenie w studentach umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu fizyki, biofizyki i fizyki medycznej w oparciu o podstawowe prawa fizyczne. W ramach modułu studenci uczestniczyć będą w wykładach, pokazach oraz zajęciach konwersatoryjnych obejmujących zagadnienia z elektryczności i magnetyzmu oraz optyki. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student rozumie cywilizacyjne znaczenie fizyki, w szczególności jej zastosowań w biofizyce i fizyce medycznej. [E1] |
W08 [1/5] |
Student zna jednostki, prawa i wzory i zjawiska z zakresu elektryczności i magnetyzmu oraz optyki, umie przenieść poznane zjawiska na układy biologiczne i potrafi samodzielnie rozwiązać proste problemy fizyczne. [E2] |
U02 [1/5] |
Student potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i piśmie przedstawić poznane podstawowe prawa fizyki. [E3] |
U02 [1/5] |
Student poznaje i rozumie eksperymentalny charakter fizyki uczestnicząc w cyklu pokazów eksperymentów fizycznych. [E4] |
W07 [1/5] |
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w celu pogłębienia zrozumienia praw fizyki. [E5] |
U08 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [FZ1] | 60 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Pokaz/demonstracja [c06] |
egzamin |
E1 |
| konwersatorium [FZ2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
E3 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||