Między fizyką a medycyną
Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: W4-S1BF19.2023
| Nazwa modułu: | Między fizyką a medycyną |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-BF-S1-1-23-02 |
| Kod programu: | W4-S1BF19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zrozumienie przez studentów istotnej roli fizyki w farmakologii, badaniach biologicznych i medycynie oraz w optymalizacji niektórych działań związanych ze zdrowiem. W trakcie zajęć studenci poznają najważniejsze koncepcje z zakresu biofizyki, optometrii i fizyki medycznej pozwalające zapobiegać, diagnozować i leczyć choroby. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student rozumie cywilizacyjne znaczenie fizyki, w szczególności jej zastosowań w biofizyce i fizyce medycznej. [E1] |
W01 [1/5] |
Student zna przykłady zastosowań fizyki w obszarze biofizyki i fizyki medycznej i potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i piśmie je przedstawić. [E2] |
W02 [1/5] |
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; potrafi integrować pozyskane informacje i dokonywać ich interpretacji, wyciągać wnioski. [E3] |
U08 [1/5] |
Student rozumie społeczną odpowiedzialność zwodu biofizyka i fizyka medycznego. [E4] |
U10 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [FZ1] | 20 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
E1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||