Analiza dyskursu medialnego
Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: | Analiza dyskursu medialnego |
---|---|
Kod modułu: | W1-FWS1-JU-ADM06 |
Kod programu: | W1-S1FW23.2023 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | rosyjski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie ze specyfiką współczesnych ukraińsko- i rosyjskojęzycznych dyskursów medialnych zróżnicowanych ze względu na źródło i sposób dystrybucji, gatunek, tematykę, typ interakcji nadawczo-odbiorczej oraz funkcje pragmatyczne. Zajęcia stanowią wprowadzenie do analizy i interpretacji dyskursów medialnych z zastosowaniem odpowiedniego instrumentarium badawczego oraz przygotowują do krytycznego odbioru tekstów medialnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie metody analizy i interpretacji dyskursów medialnych w powiązaniu z wybranymi językoznawczymi teoriami i szkołami badawczymi [W1-FWS1-JU-ADM06 _1] |
K_W03 [1/5] |
zna i rozumie wybrane fakty, obiekty i zjawiska historyczne, kulturowe i społeczno-polityczne kształtujące dyskursy we współczesnych mediach ukraińsko- i rosyjskojęzycznych oraz wyjaśniające złożone zależności między nimi [W1-FWS1-JU-ADM06 _2] |
K_W04 [1/5] |
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w celu dokonania krytycznej analizy ukraińsko- i rosyjskojęzycznych tekstów medialnych reprezentujących różne dyskursy [W1-FWS1-JU-ADM06 _3] |
K_U01 [1/5] |
potrafi formułować i wyrażać własne poglądy, sądy krytyczne i idee, argumentować z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułować wnioski dotyczące analizowanych dyskursów medialnych [W1-FWS1-JU-ADM06 _4] |
K_U05 [1/5] |
posiada gotowość do krytycznej oceny wiedzy własnej i odbieranych informacji dotyczących dyskursów w mediach ukraińsko- i rosyjskojęzycznych [W1-FWS1-JU-ADM06 _5] |
K_K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FWS1-JU-ADM06 _c] | 30 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1-FWS1-JU-ADM06 _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |