Językoznawstwo kontrastywne
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S1FG19.2023

Nazwa modułu: | Językoznawstwo kontrastywne |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS1-MKW-4 |
Kod programu: | W1-S1FG19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zdobywanie wiedzy w obszarze językoznawstwa kontrastywnego. W szczególności celem jest nabywanie umiejętności posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi i paradygmatami właściwymi dla językoznawstwa kontrastywnego, poprawnego użycia poznanej terminologii i znajomości określanych przez terminy pojęć z zakresu językoznawstwa kontrastywnego, analizy problemów z zakresu językoznawstwa kontrastywnego przy zastosowaniu metajęzyka tej dyscypliny i krytycznej analizy nowego materiału w oparciu o zdobytą wiedzę dotyczącą analizy porównawczej języka niemieckiego i języka polskiego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
reprezentuje postawę tolerancji wobec użytkowników innych języków [K01] |
FG_K02 [3/5] |
potrafi analizować problemy z zakresu językoznawstwa porównawczego w oparciu o zdobytą wiedzę dotyczącą analizy porównawczej języka niemieckiego i języka polskiego posługując się metajęzykiem tej subdyscypliny [U01] |
FG_U03 [3/5] |
poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakresu z zakresu językoznawstwa porównawczego [U02] |
FG_U04 [3/5] |
potrafi dostrzec różnice między językami i wykorzystać je elastycznie na potrzeby wzajemnych relacji w ramach współpracy zawodowej [U03] |
FG_U01 [3/5] |
ma świadomość zmian zachodzących na różnych płaszczyznach języka i potrafi je obserwować i rozpoznawać i asymilować je w działalności zawodowej adekwatnie do problematyki objętej treściami modułu [U04] |
FG_U08 [3/5] |
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze z zakresu językoznawstwa kontrastywnego [U05] |
FG_U10 [3/5] |
ma wiedzę w obszarze teorii, metodologii i terminologii z zakresu językoznawstwa kontrastywnego oraz w zakresie wybranych zagadnień językowych w aspekcie porównawczym i międzykulturowym [W01] |
FG_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS1-MKW-C] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |