Metodyka nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej 1
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: | Metodyka nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej 1 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-S1-KN-MNM1 |
Kod programu: | W6-S1EM19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma przygotować studentów do prowadzenia zajęć muzyczno-ruchowych
w przedszkolu oraz zajęć muzycznych w nauczaniu wczesnoszkolnym w klasach 1-3 szkoły podstawowej. Studenci wykorzystują i integrują wiedzę teoretyczną
i praktyczną wielu modułów kierunkowych i modułów pedagogicznych realizowanych na kierunku studiów, niezbędną do pracy pedagogicznej
i dydaktycznej z dzieckiem w przedszkolu i w klasach 1-3 szkoły podstawowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna i rozumie miejsce przedmiotu Muzyka w ramowych planach nauczania w szkole podstawowej i na zajęciach muzycznych w przedszkolu, podstawę programową, cele i treści kształcenia zajęć muzyczno-ruchowych w przedszkolu oraz w klasach 1-3 szkoły podstawowej. [W6-EM-S1-KN-MNM1_1] |
W6-EM-S1-KN-W03 [3/5] |
Ma ugruntowaną wiedzę teoretyczną z zakresu dydaktyki i metodyki nauczania muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej popartą doświadczeniem w jej praktycznym wykorzystaniu w przedszkolu i w klasach 1-3 szkoły podstawowej. [W6-EM-S1-KN-MNM1_2] |
W6-EM-S1-W02 [3/5] |
Zna formy aktywności muzycznej dziecka oraz założenia wybranych koncepcji wychowania muzycznego wykorzystywanych podczas zajęć muzycznych w przedszkolu i w nauczaniu wczesnoszkolnym oraz potrafi je wykorzystać w praktycznym działaniu. [W6-EM-S1-KN-MNM1_3] |
W6-EM-S1-W08 [3/5] |
Potrafi zagrać, zaśpiewać i nauczyć piosenkę metodą ze słuchu. Zna i rozumie funkcjonowanie narządów mowy i dbałość o higienę głosu dziecka. [W6-EM-S1-KN-MNM1_4] |
W6-EM-S1-U09 [3/5] |
Potrafi skonstruować scenariusz do zajęć muzyczno-ruchowych w przedszkolu oraz zajęć muzycznych w klasach 1-3, a także przeprowadzić praktycznie zajęcia z uwzględnieniem możliwości rozwojowych dziecka w wieku przedszkolnym. [W6-EM-S1-KN-MNM1_5] |
W6-EM-S1-W08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W6-EM-S1-KN-MNM1_fs1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Prezentacja [c07] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
W6-EM-S1-KN-MNM1_2 |
wykład [W6-EM-S1-KN-MNM1_fs2] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
W6-EM-S1-KN-MNM1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |