Warsztaty metodyczne
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: | Warsztaty metodyczne |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-RE-S1-WME |
Kod programu: | W6-S1EM19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zajęcia w ramach modułu Warsztaty metodyczne mają na celu wprowadzenie studenta w wybrane zagadnienia dotyczące możliwości wykorzystania śpiewu (indywidualnego i grupowego), działań instrumentalnych (m.in. w oparciu o podejście C. Orffa) i ruchowych (aktywne słuchanie muzyki) oraz folkloru w edukacji muzycznej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Student podejmuje działania związane z włączaniem powyższych aktywności w zajęcia oparte na metodzie Jaques-Dalcroze’a. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma ugruntowaną wiedzę i orientuje się w literaturze dotyczącej metod i koncepcji wykorzystujących twórcze działania wokalne i instrumentalne (takich jak: podejście Orffa, aktywne słuchanie muzyki) w muzycznej edukacji dziecka. [W6-EM-RE-S1-WME_1] |
W6-EM-S1-W02 [3/5] |
W stopniu zaawansowanym inicjuje działania w zakresie edukacji muzycznej dziecka w oparciu o aktywność głosową, instrumentalną, ruchową bądź wykorzystującą elementy folkloru. Potrafi je integrować w zadaniach muzyczno-ruchowych z elementami rytmiki Jaques-Dalcroze’a. [W6-EM-RE-S1-WME_2] |
W6-EM-S1-U01 [4/5] |
Posiada pogłębioną zdolność komunikowania się pozwalającą na współpracę i integrację z grupą podczas realizacji własnych koncepcji wykorzystujących wszelkie działania związane z muzyką. Ma umiejętność organizacji pracy własnej, jak i zespołowej. [W6-EM-RE-S1-WME_3] |
W6-EM-S1-K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [W6-EM-RE-S1-WME_fs4] | 30 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
W6-EM-RE-S1-WME_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] | Aktywności komplementarne do zajęć | działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |