Animacja ruchu i tańca 2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: | Animacja ruchu i tańca 2 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-RE-S1-ART2 |
Kod programu: | W6-S1EM19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Animacja ruchu i tańca 2 ma na celu m.in.: doskonalenie umiejętności technicznych oraz estetyczno-ekspresyjnych. W trakcie zajęć studenci zdobywać będą umiejętności tworzenia kompozycji ruchowo-przestrzennych służących rozumieniu muzyki przez dziecko w oparciu o miniatury instrumentalne, proste tańce i piosenki dziecięce z uwzględnieniem różnych stylów i technik tanecznych. Zajęcia służą także rozwijaniu umiejętności w zakresie działań o charakterze improwizacyjnym poprzez ruch. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Animacja ruchu i tańca 1 [W6-EM-RE-S1-ART1] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę dotyczącą elementów dzieła muzycznego oraz budowy formalnej utworów muzycznych niezbędną przy realizacji interpretacji ruchowo-przestrzennych. w pracy z dziećmi na etapie przedszkolnym i szkolnym. Wykazuje się pogłębioną znajomością literatury związanej z ruchem i tańcem oraz wykorzystaniem form tanecznych w edukacji dzieci.
[W6-EM-RE-S1-ART2_1] |
W6-EM-S1-W03 [3/5] |
Potrafi w stopniu zaawansowanym wykorzystać w praktyce wiedzę obejmującą następujące problemy: pojęcie formy muzycznej, systematyka form muzycznych, elementy muzyczne, elementarne współczynniki formy. [W6-EM-RE-S1-ART2 _2] |
W6-EM-S1-W04 [3/5] |
Posiada zaawansowane umiejętności związane z techniką ruchu oraz estetyką i ekspresją muzyczno-ruchową, Posiada praktyczne umiejętności muzyczno-ruchowe pozwalające na precyzyjną i estetyczną prezentację ruchu, czytelną i możliwą do wykonania przez dziecko. [W6-EM-RE-S1-ART2_3] |
W6-EM-S1-U01 [3/5] |
Potrafi w stopniu zaawansowanym – uwzględniając możliwości rozwojowe i potrzeby dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym – zastosować zasady kompozycji ruchu i tworzyć interpretacje ruchowo-przestrzenne w oparciu o ogólną wiedzę muzyczną. [W6-EM-RE-S1-ART2_4] |
W6-EM-S1-U01 [4/5] |
Potrafi efektywnie wykorzystać własną wyobraźnię, intuicję, postawę twórczą i samodzielne myślenie w tworzeniu indywidualnych, kreatywnych zadań ruchowych i interpretacji ruchowo-przestrzennych. [W6-EM-RE-S1-ART2_5] |
W6-EM-S1-U01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W6-EM-RE-S1-ART2_fs1] | 30 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] |
zaliczenie |
W6-EM-RE-S1-ART2_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] | Aktywności komplementarne do zajęć | działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |