Instrumenty szkolne z metodyką 1
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023

Nazwa modułu: | Instrumenty szkolne z metodyką 1 |
---|---|
Kod modułu: | W6-EM-S1-ISM1 |
Kod programu: | W6-S1EM19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Instrumenty szkolne z metodyką 1 w pierwszym okresie kształcenia ma za zadanie przygotować studentów do opanowania gry na flecie prostym oraz do poznania literatury wykorzystującej ten instrument (w tym również literatury dziecięcej). Muzykowanie zarówno w duetach, tercetach jak i akompaniowanie do piosenek dziecięcych oraz próby ich tworzenia i odtwarzania mają na celu rozwijać ich kreatywność i wrażliwość muzyczną. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada ugruntowaną wiedzę i orientację z zakresu literatury muzycznej i znajomość repertuaru (w tym również szkolnego) dotyczącego fletu prostego. [W6-EM-S1-ISM1_1] |
W6-EM-S1-W02 [3/5] |
Posiada wiedzę i umiejętności dotyczące praktycznego wykorzystania fletu prostego do gry solowej, zespołowej oraz jako instrumentu akompaniującego. [W6-EM-S1-ISM1_2] |
W6-EM-S1-W01 [3/5] |
Posiada wiedzę i umiejętność z zakresu poprawnego odczytywania tekstu nutowego i opisów interpretacyjnych poprzez zastosowanie poznanych chwytów i technik z zakresu gry na flecie prostym, potrzebnych do realizacji utworów i piosenek dziecięcych oraz do dalszego rozwoju artystycznego. [W6-EM-S1-ISM1_3] |
W6-EM-S1-W08 [2/5] |
Wykazuje potrzebę uczenia się na nowo poznanym instrumencie jakim jest flet prosty oraz potrafi właściwie i efektywnie zorganizować własną pracę w celu samorealizacji [W6-EM-S1-ISM1_4] |
W6-EM-S1-K01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W6-EM-S1-ISM1_fs1] | 15 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W6-EM-S1-ISM1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |