Dyrygowanie z czytaniem partytur 6
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2023
| Nazwa modułu: | Dyrygowanie z czytaniem partytur 6 |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-EM-S1-DCP6 |
| Kod programu: | W6-S1EM19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Dyrygowanie z czytaniem partytur 6 umożliwia studentowi pogłębienie oraz utrwalenie wiedzy i umiejętności z zakresu dyrygowania i czytania partytur. W oparciu o poznane zasady teoretyczne i praktyczne umiejętności będzie mógł w przyszłości stworzyć własne koncepcje i metody pracy z zespołem muzycznym. Ponadto zrozumienie, iż istota pracy dyrygenta zespołu muzycznego leży nie tylko w zagadnieniach technicznych dyrygowania czy też w znajomości treści partytury, powinno wskazać na treści organizacyjno-wychowawcze,
a co za tym idzie – uświadomienie sobie przez przyszłych dyrygentów ich odpowiedzialności za kierunek i poziom pracy w zespole. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Dyrygowanie z czytaniem partytur 1 [W6-EM-S1-DCP1]
Dyrygowanie z czytaniem partytur 2 [W6-EM-S1-DCP2] Dyrygowanie z czytaniem partytur 3 [W6-EM-S1-DCP3] Dyrygowanie z czytaniem partytur 4 [W6-EM-S1-DCP4] Dyrygowanie z czytaniem partytur 5 [W6-EM-S1-DCP5] |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą techniki dyrygowania i stylów wykonawczych, umożliwiającą swobodną pracę z różnego typu zespołami muzycznymi jak i szeroką znajomość literatury muzycznej (reprezentatywne utwory polskiej i obcej literatury chóralnej a cappella, instrumentalnej, wokalno-instrumentalnej). [W6-EM-S1-DCP6_1] |
W6-EM-S1-W01 [5/5] |
Posiada dużą wiedzę dotyczącą analizy, swobodnego czytania partytur wokalnych, instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych, właściwego rozpoznania informacji zawartych w partyturach oraz terminologii związanej z dyrygowaniem. [W6-EM-S1-DCP6_2] |
W6-EM-S1-W03 [5/5] |
Posiada umiejętności związane z techniką dyrygowania (właściwe użycie batuty, wyrazowa mimika twarzy) oraz realizowaniem partytury na fortepianie. [W6-EM-S1-DCP6_3] |
W6-EM-S1-U06 [5/5] |
Posiada umiejętności samodzielnego rozwiązywania dyrygenckich problemów technicznych i interpretacyjnych w utworach polskiej i obcej literatury chóralnej a cappella, instrumentalnej i wokalno-instrumentalnej. [W6-EM-S1-DCP6_4] |
W6-EM-S1-U01 [5/5] |
Efektywnie wykorzystuje wyobraźnię, intuicję, emocjonalność, postawę twórczą i samodzielne myślenie w celu rozwiązywania problemów. [W6-EM-S1-DCP6_5] |
W6-EM-S1-K03 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W6-EM-S1-DCP6_fs1] | 15 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
egzamin |
W6-EM-S1-DCP6_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||