LITERNICTWO I TYPOGRAFIA CZ.1
Kierunek studiów: Grafika
Kod programu: W6-SMGR19.2023
| Nazwa modułu: | LITERNICTWO I TYPOGRAFIA CZ.1 |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-GR-SM-LIT.1 |
| Kod programu: | W6-SMGR19.2023 |
| Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Realizacja modułu daje studentowi podstawową, niezbędną wiedzę z zakresu historii liternictwa i typografii. Student poznaje podstawową terminologię dotyczącą liternictwa i typografii, krojów pisma, rodzin, odmian i składu typograficznego, anatomii litery i znaku. Poznaje także zasady prawidłowego edytowania tekstu w oparciu o narzędzia elektroniczne. Realizuje ćwiczenia pozwalające zrozumieć zależności różnicujące i porządkujące informacje w tekście drukowanym i elektronicznym. Poznaje zasady konstrukcji antykwy i budowy kolumny tekstowej, co daje mu podstawę do poprawnego realizowania zadań z zakresu grafiki wydawniczej. Rozumie konieczność właściwego doboru kroju pisma do charakteru dzieła plastycznego czy wydawnictwa. Potrafi posługiwać się literą i kompozycją typograficzną, tworząc czytelny i sugestywny komunikat. Jest zdolny samodzielnie skonstruować akcydensowy krój pisma w oparciu o antykwę klasyczną i kroje jej pochodne. Realizacja ćwiczeń odbywa się w programach: InDesign, Adobe Illustrator, Corel Draw oraz przy użyciu tradycyjnych technik rysunkowych i graficznych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiedzę z zakresu historii liternictwa i typografii. Zna terminologię dotyczącą liternictwa i typografii, krojów pisma, rodzin, odmian i składu typograficznego, anatomii litery i znaku. Poznaje także zasady prawidłowego edytowania tekstu w oparciu o narzędzia elektroniczne. [W6-GR-SM-LIT.1 _1] |
GRMA_W01 [1/5] |
Rozumie złożone zależności różnicujące i porządkujące informacje w tekście drukowanym i elektronicznym. [W6-GR-SM-LIT.1 _2] |
GRMA_W03 [1/5] |
W zaawansowanym stopniu zna zasady konstrukcji litery i budowy kolumny tekstowej, co daje mu podstawę do poprawnego realizowania zadań z zakresu grafiki wydawniczej. Rozumie konieczność właściwego doboru kroju pisma do charakteru dzieła plastycznego czy wydawnictwa. [W6-GR-SM-LIT.1 _3] |
GRMA_U02 [2/5] |
Potrafi posługiwać się literą i kompozycją typograficzną, tworząc czytelny i sugestywny komunikat. [W6-GR-SM-LIT.1 _4] |
GRMA_U08 [1/5] |
Jest zdolny samodzielnie skonstruować akcydensowy krój pisma w oparciu o antykwę klasyczną i kroje jej pochodne. [W6-GR-SM-LIT.1 _5] |
GRMA_W05 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W6-GR-SM- LIT.1_fs_1] | 45 |
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] |
zaliczenie |
W6-GR-SM-LIT.1 _1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||