Design thinking
Kierunek studiów: Architektura informacji
Kod programu: W1-S1AI19.2023

Nazwa modułu: | Design thinking |
---|---|
Kod modułu: | W1-AI-S1-DT06 |
Kod programu: | W1-S1AI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci zapoznają się z koncepcją design thinking jako skutecznym i uniwersalnym sposobem kreatywnego rozwiązywania problemów; poznają etapy procesu myślenia projektowego oraz związane z nimi narzędzia, techniki i metody. Zasadniczym celem modułu jest nabycie przez studentów umiejętności praktycznego wykorzystywania metodyki design thinking w różnych aspektach projektowania innowacyjnych produktów i usług cyfrowych, a także zwiększenie świadomości kluczowej roli rozpoznawania potrzeb użytkowników w tym procesie. Ponadto zajęcia pobudzają kreatywność oraz zachęcają do efektywnej pracy zespołowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student wie, czym jest design thinking, ma uporządkowaną wiedzę na temat genezy i rozwoju metodyki myślenia projektowego oraz zna możliwości jej praktycznych zastosowań, zwłaszcza w odniesieniu do projektowania różnego typu cyfrowych przestrzeni informacyjnych. Student zna etapy procesu design thinking oraz związane z nimi narzędzia, metody i techniki; rozumie znaczenie kolejnych etapów myślenia projektowego dla uzyskania optymalnych rozwiązań. [DT06_1] |
K_W03 [4/5] |
Student potrafi samodzielnie lub w zespole wykorzystywać metodykę design thinking do kreatywnego rozwiązywania problemów w praktycznych sytuacjach projektowych. [DT06_2] |
K_U02 [3/5] |
Student rozumie założenia projektowania zorientowanego na użytkownika; ma umiejętności z zakresu projektowania innowacyjnych produktów i usług cyfrowych w oparciu o rozumienie rzeczywistych potrzeb użytkowników. [DT06_3] |
K_K02 [3/5] |
Student potrafi wskazać obszary wymagające od niego indywidualnego poszerzenia lub pogłębienia wiedzy i umiejętności z zakresu stosowania metody design thinking w rozwiązywaniu różnego typu problemów. Potrafi znaleźć odpowiednie zasoby i narzędzia, a także opracować plan indywidualnego rozwoju. [DT06_4] |
K_U13 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [DT06_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
DT06_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |