Psychologia społeczna
Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: W1-S1DF19.2023
| Nazwa modułu: | Psychologia społeczna |
|---|---|
| Kod modułu: | DFC1_PS |
| Kod programu: | W1-S1DF19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 5 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studiujących z elementami współczesnej wiedzy psychologicznej wyjaśniającej społeczno-kulturowe uwarunkowania zachowania się człowieka. W szczególności analizowane są prawidłowości i bariery procesu komunikacji, atrakcyjność interpersonalna, konflikt w relacjach interpersonalnych i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawiana jest również struktura oraz dynamika grup i więzi społecznych, jak też prawidłowości związane z pełnieniem ról społecznych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Psychologia ogólna [DFC1_PO] |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Ma wiedzę z zakresu psychologicznych prawidłowości dotyczących społecznego funkcjonowania człowieka. [DFC1_PS_1] |
DFC1_W04 [4/5] |
Potrafi identyfikować i opisywać z użyciem pojęć oraz teorii z zakresu psychologii społecznej procesy dotyczące jednostek i grup. [DFC1_PS_2] |
DFC1_U14 [3/5] |
Potrafi w sposób świadomy wykorzystywać wiedzę psychologiczną w umiejętnym komunikowaniu się werbalnym i pozawerbalnym. [DFC1_PS_3] |
DF1_U09 [4/5] |
Potrafi dbać o relacje oraz konstruktywnie zarządzać konfliktem w grupie wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii społecznej. [DFC1_PS_4] |
DF1_U07 [3/5] |
Ma świadomość znaczenia wiedzy z zakresu psychologii społecznej w kontaktach z usługobiorcami. [DFC1_PS_5] |
DF1_U06 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [DFC1_PS_c] | 30 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] |
zaliczenie |
DFC1_PS_3 |
| wykład [DFC1_PS_w] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
egzamin |
DFC1_PS_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||