Elementy psychologii
Kierunek studiów: Architektura informacji
Kod programu: W1-S1AI19.2023

Nazwa modułu: | Elementy psychologii |
---|---|
Kod modułu: | W1-AI-S1-EP02 |
Kod programu: | W1-S1AI19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami dotyczącymi problematyki z zakresu podstawowych pojęć, koncepcji oraz teorii psychologicznych, psychologicznych mechanizmów regulujących ludzkimi zachowaniami oraz procesami psychicznym. Zajęcia mają pomóc studentom zrozumieć kluczowe psychologiczne mechanizmy funkcjonowania człowieka i ich wpływ na zachowania użytkowników podczas interakcji z produktami cyfrowymi. Ponadto poprzez umożliwienie wglądu w tajniki warsztatu psychologa (np. techniki przeprowadzania wywiadu i propedeutykę diagnozy psychologicznej) student wejdzie w posiadanie narzędzi ułatwiających sprawne poruszanie się w środowisku pracy, gdzie podstawowymi relacjami są relacje społeczne. W ramach modułu student zapozna się z podstawowymi zagadnieniami związanymi z np. psychologią poznawczą i Gestalt. Będzie także poprawnie korzystał z narzędzi wywiadu psychologicznego oraz zapozna się z zasadami poprawnego budowania ankiet. Ukończenie modułu wzbogaci studenta o zestaw niezbędnej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, przydatnych przy pracy związanej z funkcjonowaniem człowieka w społeczeństwie informacyjnym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W trakcie realizacji modułu, student pozna terminologię z zakresu psychologii. Ponadto zdobędzie wiedzę związaną z psychologicznymi aspektami architektury informacji. Pozwoli to studentowi na szersze zrozumienie potrzeb i zasad funkcjonowania człowieka w społeczeństwie opartym na informacji. [EP02_1] |
K_W01 [5/5] |
Wykorzystując przyswojone informacje, student opanuje najważniejsze elementy warsztatu pracy psychologa, co pomoże mu, jako architektowi informacji, w samodzielnym prowadzeniu prac badawczych. Nabyte umiejętności będą również przydatne przy rozwiązywaniu problemów o charakterze praktycznym. [EP02_2] |
K_U02 [3/5] |
Rozbudowana wiedza i umiejętności zwiększają świadomość studenta o tym, jak ważnym czynnikiem w pracy architekta informacji jest podążanie za postępem naukowym, zmieniającymi się technologiami informacyjnymi i ich wpływem na przemiany społeczeństwa, zwłaszcza w sferze psychologicznej. Świadomość aspektów związanych ze złożonością psychiki człowieka pozwoli na kreatywne i sprawne rozwiązywanie pojawiających się w pracy problemów. [EP02_3] |
K_K01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [EP02_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praktyka badawcza [e08] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
EP02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |