Dawna literatura słowacka
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2023
| Nazwa modułu: | Dawna literatura słowacka |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FSS1-SK-DLS03 |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie osób studiujących z tekstami reprezentatywnymi dla kolejnych okresów rozwojowych literatury słowackiej od początków piśmiennictwa do początków XIX wieku. Zasadnicza uwaga osoby studiującej koncentrowana jest na najbardziej znaczących autorach i dziełach literackich wspomnianych okresów. Osoby studiujące poznają tradycje językowe i literackie oraz zagadnienia tożsamości kulturowej i narodowej. W trakcie zajęć prezentowane są najważniejsze prądy literackie i najwybitniejsze dzieła literatury słowackiej w powiązaniu z szerszym kontekstem – ogólnosłowiańskim i europejskim, a także najciekawsze opracowania tekstów literackich począwszy od początków piśmiennictwa słowackiego do początków XIX w. Poprzez studiowanie tych zagadnień osoba studiująca zostanie przygotowana do rozumienia starszych procesów literaturo- i kulturotwórczych znaczących dla dzisiejszej Słowacji. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Osoba studiująca zna i rozumie tradycje literackie wybranego obszaru językowo-kulturowego zachodniosłowiańskiego oraz specyfikę rozwoju literatury słowackiej do początków XIX wieku. [W1-FSS1-SK-DLS03_1] |
K_W04 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi formułować i rozwiązywać problemy dotyczące literatury słowackiej poprzez dobór właściwych źródeł i informacji, dokonywanie ich krytycznej analizy i syntezy oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi. [W1-FSS1-SK-DLS03_2] |
K_U02 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi samodzielnie opracować wybrane zagadnienia z zakresu historii literatury słowackiej, z poszanowaniem prawa autorskiego oraz z zachowaniem zasad obiektywności i stylu akademickiego. [W1-FSS1-SK-DLS03_3] |
K_U04 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi zastosować posiadaną wiedzę, przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska dotyczące wybranych zagadnień literatury słowackiej, dyskutować o nich, biorąc udział w debacie. [W1-FSS1-SK-DLS03_4] |
K_U06 [3/5] |
Osoba studiująca wyraża gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu historii literatury słowackiej do początków XIX wieku. [W1-FSS1-SK-DLS03_5] |
K_K01 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W1-FSS1-SK-DLS03_cw] | 30 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
W1-FSS1-SK-DLS03_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||