Analiza tekstu literackiego 1
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2023
| Nazwa modułu: | Analiza tekstu literackiego 1 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FSS1-WS-ATL01 |
| Kod programu: | W1-S1FS19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest rozwijanie warsztatu analizy literaturoznawczej, potrzebnego do pogłębionej lektury i pełniejszego zrozumienia tekstu literackiego, jak również wykształcenie u osób studiujących zdolności analitycznego i syntetycznego myślenia. Podczas zajęć ćwiczy się umiejętności zastosowania odpowiednich strategii i metod w analizie i interpretacji tekstów literackich, z uwzględnieniem elementów teorii literaturoznawczych oraz przy stosowaniu terminologii literaturoznawczej, z włączeniem badań literaturoznawczych obszaru Słowiańszczyzny zachodniej i południowej. Ćwiczenia mają charakter praktyczny, osoby studiujące zapoznają się z narzędziami opisu budowy utworu literackiego oraz uczą się identyfikować konieczne na etapie interpretacji konteksty, w tym konteksty literatury wybranej specjalności. Podczas zajęć osoby studiujące uczą się rozpoznawać, opisywać i charakteryzować elementy utworów poetyckich oraz epickich w ich funkcji sensotwórczej.
Pod koniec zajęć w semestrze, po zapoznaniu się ze wszystkimi zagadnieniami, studenci i studentki przygotowują pracę semestralną – indywidualne opracowanie analityczno-interpretacyjne wybranego utworu poetyckiego lub epickiego, polskiego lub z literatury języka wybranej specjalności. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Osoba studiująca zna i rozumie w ogólnym stopniu metody i narzędzia badania zjawisk literackich, uwzględniając zdobytą wiedzę z zakresu literaturoznawstwa. [W1-FSS1-WS-ATL01_1] |
K_W03 [2/5] |
Osoba studiująca zna i rozumie w ogólnym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu literaturoznawstwa. [W1-FSS1-WS-ATL01_2] |
K_W06 [2/5] |
Osoba studiująca potrafi formułować i rozwiązywać problemy dotyczące literatury, w tym również literatury wybranej specjalności, poprzez dokonywanie ich krytycznej analizy i syntezy oraz stosowanie właściwych metod i narzędzi w analizie i interpretacji tekstu literackiego. [W1-FSS1-WS-ATL01_3] |
K_U02 [2/5] |
Osoba studiująca potrafi samodzielnie dokonać analizy i interpretacji tekstu literackiego, z poszanowaniem prawa autorskiego oraz z zachowaniem zasad obiektywności i stylu akademickiego. [W1-FSS1-WS-ATL01_4] |
K_U05 [2/5] |
Osoba studiująca jest gotowa do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu literaturoznawstwa i w odniesieniu do wykorzystywanych narzędzi w analizie tekstu literackiego. [W1-FSS1-WS-ATL01_5] |
K_K01 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W1-FSS1-WS-ATL01_cw] | 15 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1-FSS1-WS-ATL01_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||