Materiały metaliczne i ich stopy
Kierunek studiów: Inżynieria materiałowa
Kod programu: W4-S1MA19.2023
| Nazwa modułu: | Materiały metaliczne i ich stopy |
|---|---|
| Kod modułu: | IM1A_MMIIS |
| Kod programu: | W4-S1MA19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Materiały Metaliczne i ich Stopy zapewnia studentom wszechstronną wiedzę na temat materiałów metalicznych i stopów oraz ich różnorodnych zastosowań w przemyśle m.in. motoryzacyjnym, lotnictwie i medycynie. Studenci zdobędą dogłębną wiedzę na temat kluczowych zależności między strukturą tych materiałów a ich właściwościami, umożliwiając trafny dobór materiałów do konkretnych aplikacji. Moduł ten zapewni studentom solidne podstawy teoretyczne i praktyczne w obszarze materiałów metalicznych i ich stopów, umożliwiając im skuteczne przyczynianie się do rozwoju innowacyjnych rozwiązań inżynierskich, z uwzględnieniem zrównoważonego rozwoju. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Zrozumienie zależności pomiędzy strukturą, właściwościami mechanicznymi, technologicznymi i eksploatacyjnymi materiałów metalicznych; rozumienie specyfiki poszczególnych grup materiałów metalicznych [IM1A_MiS_1] |
IM1A_W02 [3/5] |
Zdobycie umiejętności doboru materiałów metalicznych do zastosowań technicznych w zależności od struktury, właściwości i warunków eksploatacji [IM1A_MiS_2] |
IM1A_W07 [3/5] |
Rozwój świadomości ekonomicznych i ekologicznych uwarunkowań stosowania różnych materiałów metalicznych, trendów rozwojowych i nowych osiągnięć w tym obszarze oraz świadomości konieczności regularnego aktualizowania tej wiedzy. [IM1A_MiS_4] |
IM1A_W08 [3/5] |
Umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy do przygotowania stanowiska pracy, realizacji przydzielonego zadania i opracowania szczegółowej dokumentacji z jego realizacji. [IM1A_MIS_3] |
IM1A_U01 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [IM1A_MIS_fs1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
IM1A_MiS_1 |
| laboratorium [IM1A_MIS_fs2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
IM1A_MiS_2 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||