Antropologia sztuki
Kierunek studiów: Etnologia i antropologia kulturowa
Kod programu: W6-S1AK19.2023

Nazwa modułu: | Antropologia sztuki |
---|---|
Kod modułu: | W6-AK-S1-ASN |
Kod programu: | W6-S1AK19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł dotyczy wybranych aspektów roli sztuki w poznaniu i interpretowaniu rzeczywistości z perspektywy antropologii kulturowej. Osoba studiująca poznaje sposoby rozumienia dzieł sztuki w kontekście podłoża historycznego, społecznego i kulturowego, oraz wartości sztuki jako nośnika dialogu międzykulturowego i międzyludzkiego. Na wybranych przykładach – omawiane są relacje między sztuką europejską a sztuką Innych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do traktowania sztuki jako nośnika porozumienia międzykulturowego i międzyludzkiego oraz czynnika zrozumienia odmiennych systemów kulturowych [_K_1] |
K_K04 [3/5] |
potrafi opisywać i interpretować rzeczywistość za pomocą antropologicznego wymiaru sztuki, zwłaszcza we współczesnym, zróżnicowanym kulturowo świecie [_U_1] |
K_U01 [5/5] |
potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu wybranych zagadnień dotyczących sztuki w perspektywie antropologicznej; dokonuje pogłębionej obserwacji działań artystycznych oraz interpretacji sztuki w kontekście teorii etnologicznych i antropologicznych [_U_2] |
K_U02 [3/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce antropologii wśród nauk o sztuce, metody antropologicznej analizy i interpretacji sztuki jako systemu wartości i symboli oraz związaną z tym terminologię [_W_1] |
K_W02 [3/5] |
zna i rozumie rolę i znaczenie sztuki (szczególnie sztuk plastycznych w kulturze europejskiej) oraz historyczne, społeczne i kulturowe podłoże kształtujące wybrane dzieła sztuki [_W_2] |
K_W04 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [_fs_1] | 15 |
Opis [a03] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
_K_1 |
ćwiczenia [_fs_2] | 15 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
_K_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |