Podstawy gospodarowania wodami 1
Kierunek studiów: Aquamatyka - interdyscyplinarne gospodarowanie środowiskami wodnymi
Kod programu: W2-S1AQ20.2023

Nazwa modułu: | Podstawy gospodarowania wodami 1 |
---|---|
Kod modułu: | W2-AQ-S1-040 |
Kod programu: | W2-S1AQ20.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studenta z następującymi zagadnieniami: źródła informacji hydrologicznej, statystycznej z zakresu gospodarowania wodą, o jakości wody, podstawowe zasady i zadania gospodarki wodnej, zagadnienia związane ze zjawiskami ekstremalnymi (susze, powodzie), system organizacyjny gospodarki wodnej w Polsce, aktualne i prognozowane problemy z zakresu gospodarowania wodą. W trakcie ćwiczeń terenowych student zapozna się z funkcjonowaniem elementów gospodarki wodnej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Ćwiczenia terenowe z podstaw hydrogeologii [W2-AQ-S1-045]
Ćwiczenia terenowe z podstaw hydrologii [W2-AQ-S1-046] Podstawy analizy danych [W2-AQ-S1-023] Podstawy ekotoksykologii [W2-AQ-S1-031] Podstawy hydrobiologii [W2-AQ-S1-008] Podstawy hydrogeologii [W2-AQ-S1-010] Podstawy hydrologii [W2-AQ-S1-009] Podstawy ochrony środowiska [W2-AQ-S1-024] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Rozumie podstawowe zjawiska i procesy hydrologiczne oraz posiada podstawową wiedzę z zakresu gospodarki wodnej. [W2-AQ-S1-040 _1] |
AQ1_W01 [4/5] |
Zna, analizuje i prognozuje funkcjonowanie gospodarki wodnej (zaopatrzenie w wodę, odprowadzanie ścieków, gospodarowanie wodą w okresie wezbrań i powodzi oraz w okresie suszy, podstawy regulacji rzek i potoków, podstawy zarządzania zasobami wodnymi). [W2-AQ-S1-040 _2] |
AQ1_W01 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie przygotowywania analiz na potrzeby dokumentacji hydrologicznych. [W2-AQ-S1-040 _3] |
AQ1_W01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-AQS1- 040 fs 1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] |
egzamin |
W2-AQ-S1-040 _1 |
ćwiczenia [W2-AQS1- 040 fs 2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Analiza SWOT [b10] Praca z komputerem [d01] |
egzamin |
W2-AQ-S1-040 _2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |