GIS 2
Kierunek studiów: Aquamatyka - interdyscyplinarne gospodarowanie środowiskami wodnymi
Kod programu: W2-S1AQ20.2023

Nazwa modułu: | GIS 2 |
---|---|
Kod modułu: | W2-AQ-S1-022 |
Kod programu: | W2-S1AQ20.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | W laboratorium student nabywa umiejętności: podstawy tworzenia wektorowych modeli danych, wizualizacji danych; transformacji danych i układów
współrzędnych; rejestracji obrazu rastrowego; pracy w wybranych pakietach oprogramowania GIS oraz stosowania zaawansowanych technik i narzędzi
badawczych GIS do opisu zjawisk i analizy danych.
Podczas konsultacji rozwiązuje się problemy zaistniałe w trakcie zajęć laboratoryjnych i przygotowywaniu projektu (ekspertyzy). |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
GIS 1 [W2-AQ-S1-021]
Podstawy informatyki i bezpieczeństwo pracy w sieci [W2-AQ-S1-007] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawowe formaty zapisu i typy danych przestrzennych. [W2-AQ-S1-022 _1] |
AQ1_W08 [5/5] |
Rozumie specyfikę i strukturę wektorowych i rastrowych danych przestrzennych. [W2-AQ-S1-022 _2] |
AQ1_U02 [4/5] |
Potrafi otworzyć i edytować podstawowe formaty i typy danych przestrzennych w różnych programach GIS. [W2-AQ-S1-022 _3] |
AQ1_U01 [4/5] |
Zna podstawy teoretyczne i praktyczne zastosowania geoprocessingu danych wektorowych. Potrafi wykonać podstawowe operacje geometryczne i topologiczne na danych wektorowych. [W2-AQ-S1-022 _4] |
AQ1_U04 [3/5] |
Zna podstawy w teorii i praktyce podstawy analizy danych wektorowych i rastrowych i potrafi je wykorzystać. [W2-AQ-S1-022 _5] |
AQ1_W08 [3/5] |
Potrafi zaprojektować strukturę bazy danych przestrzennych, dostosowując ją do specyfiki prowadzonych badań oraz zakresu informacyjnego gromadzonych danych. [W2-AQ-S1-022 _6] |
AQ1_W06 [3/5] |
Potrafi wykorzystać narzędzia GIS w celu przeprowadzenia analizy danych przestrzennych z użyciem metod numerycznych.
Potrafi przeprowadzić modelowanie podstawowych parametrów abiotycznych na podstawie numerycznego modelu terenu. [W2-AQ-S1-022_7] |
AQ1_W07 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [W2-AQ-S1 _022 fs 1] | 30 |
Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
W2-AQ-S1-022 _1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |