Fizyka z elementami biofizyki
                                    
    Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
    
    Kod programu: W4-S1IB19.2023
                                
                                
                                
| Nazwa modułu: | Fizyka z elementami biofizyki | 
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IB-S1-17-1-FEB | 
| Kod programu: | W4-S1IB19.2023 | 
| Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 | 
| Język wykładowy: | polski | 
| Forma zaliczenia: | egzamin | 
| Punkty ECTS: | 6 | 
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Fizyka z elementami biofizyki" ma umożliwić studentowi/studentce orientowanie się w aspektach fizyki z zakresu mechaniki, na przykładach której zostaną zaprezentowane metody analizy różniczkowej i całkowej, elektryczności - wybranych zagadnień teorii pola elektrycznego i magnetycznego oraz prądu elektrycznego, jak i wybranych zagadnień optyki i akustyki. Dzięki temu student/tka będzie mógł/a zrozumieć procesy przebiegające w układach elektronicznych pracujących w podzespołach komputerowych i uzyskać lepsze zrozumienie podstaw fizycznych pracy interfejsów oraz procesu komunikacji: człowiek - komputer. To pozwoli na pogłębienia umiejętności w zakresie tworzenia i optymalizacji oprogramowania, jak i kształtowania struktury i właściwości podzespołów zastosowanych w Informatyce.  | 
    
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy | 
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] | 
|---|---|
Orientowanie się w podstawach koncepcyjnych fizyki i najważniejszych jej prawach z zakresu mechaniki [K_01]  | 
                
                    
                        W03 [2/5]  | 
            
Umiejętność zapisu wartości fizycznych o wybranych jednostkach i transformacji ich do układu SI [K_02]  | 
                
                    
                        U08 [3/5]  | 
            
Umiejętność stosowania praw fizycznych [K_03]  | 
                
                    
                        U14 [2/5]  | 
            
Orientowanie się w podstawach elektryczności - wybranych zagadnień teorii pola elektrycznego i magnetycznego oraz prądu elektrycznego, jak i wybranych zagadnień optyki i akustyki [K_04]  | 
                
                    
                        U02 [4/5]  | 
            
Poznanie zjawisk, procesów oraz sposobów rozwiązywania wybranych zagadnień fizyki [K_05]  | 
                
                    
                        W01 [2/5]  | 
            
Umiejętność stosowania metod matematycznych w celu rozwiązywania konkretnych zadań [K_06]  | 
                
                    
                        U02 [2/5]  | 
            
Zrozumienie problemów technologicznych i ogólnospołecznych z tym związanych [K_07]  | 
                
                    
                        W09 [2/5]  | 
            
Umiejętność analizy zadań przedstawionych w postaci tekstowej i przeformułowanie ich w terminologii fizyki - stworzenie "skróconych danych" zadania [K_08]  | 
                
                    
                        U23 [2/5]  | 
            
Rozwój świadomości wagi fizyki i potrzeby jej rozwoju jako osnowy nowych technologii w tym informatycznych [K_09]  | 
                
                    
                        K06 [2/5]  | 
            
Poznał zjawiska oddziaływań cząsteczkowych [K_10]  | 
                
                    
                        W03 [5/5]  | 
            
Zna mechanizm reakcji biochemicznych w układach biologicznych [K_11]  | 
                
                    
                        W05 [1/5]  | 
            
Poznał budowę i rolę kwasów nukleinowych i białek [K_12]  | 
                
                    
                        W05 [3/5]  | 
            
Zna fizyczne aspekty pracy mięśni. Poznał pochodzenie i role recepcji [K_13]  | 
                
                    
                        W05 [2/5]  | 
            
Rozumie znaczenie błon w układach komórkowych. Rozumie rolę zjawisk fotochemicznych i fotofizycznych [K_14]  | 
                
                    
                        U13 [5/5]  | 
            
Potrafi interpretować pomiary biofizyczne i wiązać je z własnościami układów biologicznych [K_15]  | 
                
                    
                        U08 [1/5]  | 
            
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się | 
|---|---|---|---|---|
| wykład [k_fs_1] | 30 | 
                    
                        Wykład informacyjny/kursowy [a01]  | 
                egzamin | 
                    
                        K_01 | 
            
| ćwiczenia [k_fs_2] | 30 | 
                    
                        Objaśnienie/wyjaśnienie [a05]  Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03]  | 
                zaliczenie | 
                    
                        K_01 | 
            
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis | 
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach  | 
        
            
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć  | 
        
            
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)  | 
        
            
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć   lub  służących przygotowaniu się do nich  | 
        
            
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią  jego zapisów  | 
        
            
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie  | 
        
            
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się  | 
        
            
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie  | 
        
    
| Załączniki | 
|---|
| Opis modułu (PDF) | 
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy | 
| (brak danych) | ||