Technologie addytywne
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S2IB19.2022
| Nazwa modułu: | Technologie addytywne |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IBMS-S2-18-2-TA |
| Kod programu: | W4-S2IB19.2022 |
| Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Celem zajęć jest nabycie przez studentów wiedzy w zakresie nowoczesnych technologii przyrostowych (technologii szybkiego prototypowania), o stosowanych w tych technologiach materiałach i maszynach technologicznych, projektowaniu i wytwarzaniu modeli 3D oraz wiedzy o podstawach inżynierii odwrotnej. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
operuje wiedzą z zakresu systemów wytwarzania dotyczącą innowacyjnych technik i technologii szybkiego prototypowania [k_1] |
W05 [5/5] |
używa wiedzy teoretycznej z zakresu modelowania wspomagającego projektowanie urządzeń technicznych w obszarze modelowania obiektów [k_2] |
W06 [5/5] |
stosuje podstawowe metody projektowania i zapisu obliczeń inżynierskich modeli do współpracy struktur biologicznych i implantów [k_3] |
W12 [3/5] |
posługuje się podstawowymi formami komunikacji inżynierskiej oraz zna zapis techniczny konstrukcji z zastosowaniem CAD [k_4] |
U02 [5/5] |
konstruuje elementy techniczne i dobiera procesy technologiczne z zakresu metod szybkiego prototypowania [k_5] |
U08 [5/5] |
projektuje i wykonuje złożone obiekty fizyczne metodami przyrostowymi [k_6] |
U24 [4/5] |
identyfikuje technologie z zakresu szybkiego prototypowania dostrzegając potrzeby innowacji i tworzenia nowych idei [k_7] |
K05 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin [k_w_1] | Sprawdzenie wiedzy teoretycznej z modułu. Ocena końcowa z modułu stanowi średnią arytmetyczną ocen z egzaminu i laboratorium. Obie oceny przy tym muszą być pozytywne. |
k_1 |
| Burza mózgów [k_w_2] | Wykonanie zadania polegającego na rozwiązaniu problemu technicznego w grupie laboratoryjnej w ramach burzy mózgów. |
k_1 |
| Projekt [k_w_3] | Zaprojektowania, zoptymalizowanie i wykonanie wszystkich podzespołów mechanicznych manipulatora samodzielnie lub w zespole 2-3 osobowym. |
k_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [k_fs_1] | W ramach zajęć zostaną omówione podstawy szybkiego prototypowania. Wady i zalety technologii RP. Klasyfikacja systemów RP i ich różnice pomiędzy klasycznymi metodami wytwarzania. Ogólny łańcuch procesów wytwarzania z wykorzystaniem technologii RP. Technologie SLA, SLA, FDM, 3DP, MJP, LOM, DLMS. Przygotowywanie danych dla wydruku 3D. Wpływ pozycjonowania i orientacji wyrobu na jakość i dokładność geometryczną wytwarzanego przedmiotu. Główne obszar zastosowania szybkiego prototypowania. Zasady projektowania dla RP. Oprogramowanie wspomagające technologie RP. |
15 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładu oraz zadanej literatury. |
15 |
Egzamin [k_w_1] |
| laboratorium [k_fs_2] | W ramach laboratoriów studenci wykonują ćwiczenia pod okiem prowadzącego. Ćwiczenia dotyczą indywidualne i grupowe wykonanie modelu 3D, jego konwersja na format STL. Sprawdzenie modelu, poprawa błędów. Operacje na plikach STL. Zapoznanie się z budową drukarki FDM. Przygotowanie drukarki 3D metodą FDM do pracy i wykonanie zaprojektowanego prototypu. Prace wykończeniowe na wytworzonym przedmiocie. |
30 | Samodzielne przygotowanie się do laboratorium Zapoznanie się z tematyką projektu oraz wykonanie projektu samodzielnie lub w zespole dwuosobowym. |
60 |
Egzamin [k_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||