Aplikacje bazodanowe i internetowe
Kierunek studiów: Inżynieria biomedyczna
Kod programu: W4-S1IB19.2022
| Nazwa modułu: | Aplikacje bazodanowe i internetowe |
|---|---|
| Kod modułu: | 08-IBIO-S1-17-5-ABI |
| Kod programu: | W4-S1IB19.2022 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z metodami tworzenia aplikacji opartych o systemy baz danych działających na platformach desktopowych oraz webowych. Studenci poznają różne pojęcia związane z programowaniem, które umożliwią im implementację własnej aplikacji realizującej podstawowe operacje dostępu do danych oraz ich prezentacji. W szczególności będą umieli zastosować wybrane pakiety programistyczne, narzędzia, biblioteki w celu ułatwienia i usprawnienia procesu implementacji typowych funkcjonalności wymaganych dla tego typu aplikacji.
W ramach zajęć studenci będą rozwiązywali zadania wskazane przez prowadzącego. Rezultaty pracy będą oceniane na podstawie kolokwium. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Dysponuje wiedzą związaną z programowaniem w językach wysokiego poziomu. [k_1] |
W12 [3/5] |
Dysponuje wiedzą w zakresie metodyk i technik tworzenia oraz utrzymania oprogramowania a także zna podstawy programowania proceduralnego i obiektowego. [k_2] |
W13 [4/5] |
Potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury i innych źródeł oraz samodzielnie je interpretować i wyciągać wnioski. [k_3] |
U01 [3/5] |
Potrafi obsługiwać komputer, instalować i konfigurować wymagane aplikacje, wykorzystywać popularne oprogramowanie użytkowe oraz narzędzia programistyczne. Potrafi wykorzystywać technologie internetowe do
przesyłania, modyfikacji i prezentacji danych. [k_4] |
U07 [4/5] |
Nabywa umiejętność poszukiwania nowych rozwiązań oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania związanego z szybkim rozwojem technologii. [k_5] |
K01 [3/5] |
Potrafi pracować samodzielnie lub w grupie. [k_6] |
K03 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| kolokwium [k_w_1] | Sprawdzenie wiedzy zdobytej podczas laboratorium. |
k_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| laboratorium [k_fs_1] | Prezentacja i omawianie przykładowych rozwiązań z wykorzystaniem wizualizacji treści (za pomocą rzutnika).
Przygotowanie studentów do tworzenia aplikacji. Realizacja wskazanych zagadnień w określonym środowisku programistycznym. |
30 | Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów.
Samodzielne analizowanie wskazanej tematyki oraz zadanej literatury. |
90 |
kolokwium [k_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||