Dydaktyka matematyki III
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022
| Nazwa modułu: | Dydaktyka matematyki III |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-S1-22-DMat3 |
| Kod programu: | W4-S1MT19.2022 |
| Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Dydaktyka matematyki, jako nauka ogniskuje swoje zainteresowania na szeroko pojętym procesie uczenia się – nauczania matematyki, na jego uwarunkowaniach, przebiegu, regułach, którym podlega oraz na sposobach i możliwości jego kształtowania przez człowieka. Celem przedmiotu jest zintegrowanie dla potrzeb studenta wiedzy z różnych dyscyplin (jak dydaktyka ogólna, psychologia, pedagogika, a przede wszystkim - matematyka) tak, aby ułatwić mu zrozumienie tego procesu w stopniu umożliwiającym samodzielne jego kreowanie jako nauczyciela na drugim etapie edukacyjnym. Dydaktyka matematyki III obejmuje trzecią część niezbędnych do tego zagadnień i problemów. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczony moduł Dydaktyka matematyki II |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student zna i rozumie konwencjonalne i niekonwencjonalne metody nauczania, w tym metody aktywizujące i metodę projektów, proces uczenia się przez działanie, odkrywanie lub dociekanie naukowe oraz pracę badawczą ucznia, jak również zasady doboru metod nauczania typowych dla danego przedmiotu lub rodzaju zajęć, a także jest gotów do adaptowania metod pracy do potrzeb i różnych stylów uczenia się uczniów [DMat3_1] |
KN_W02 [4/5] |
student zna i rozumie organizację pracy w klasie szkolnej i grupach: potrzebę indywidualizacji nauczania, zagadnienie nauczania interdyscyplinarnego, formy pracy specyficzne dla matematyki: wycieczki, zajęcia terenowe i laboratoryjne, doświadczenia i konkursy oraz zagadnienia związane z pracą domową [DMat3_2] |
KN_W02 [4/5] |
student zna i rozumie potrzebę kształtowania pojęć, postaw, umiejętności praktycznych, w tym rozwiązywania problemów, i wykorzystywania wiedzy; metody i techniki skutecznego uczenia się; metody strukturyzacji wiedzy oraz konieczność powtarzania i utrwalania wiedzy i umiejętności [DMat3_3] |
KN_W02 [4/5] |
student zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów; jest również gotów do kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów [DMat3_4] |
KN_W03 [4/5] |
student potrafi dobierać metody pracy klasy oraz środki dydaktyczne, w tym z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej, aktywizujące uczniów i uwzględniające ich zróżnicowane potrzeby edukacyjne, jest także gotów do promowania odpowiedzialnego i krytycznego wykorzystywania mediów cyfrowych oraz poszanowania praw własności intelektualnej [DMat3_5] |
KN_W02 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] | weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego oraz wykonywanych ćwiczeń, znajomości omawianych treści oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną |
DMat3_1 |
| sprawdzian pisemny [DMat3_w_2] | weryfikacja znajomości treści wykładu w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym |
DMat3_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| konwersatorium [DMat3_fs_1] | ćwiczenia mające na celu osiągnięcie efektów kształcenia modułu |
30 | samodzielne wykonywanie ćwiczeń ilustrujących treści modułu |
20 |
aktywność na zajęciach [DMat3_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||