Współpraca reżysera z producentem
Kierunek studiów: Creative management in new media
Kod programu: W8-S2CM20.2022

Nazwa modułu: | Współpraca reżysera z producentem |
---|---|
Kod modułu: | W8-ZN-S2-WRZP |
Kod programu: | W8-S2CM20.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | angielski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Student zdobędzie wiedzę na temat współpracy reżysera z producentcem i komunikacji wśród twórców nowych mediów. Student zapozna się z podstawowymi cechami pracy reżysera i producenta, wadami i zaletami współpracy z punktu widzenia jej uczestników. Główną tematyką przekazywaną podczas prowadzonego modułu będą: poznawanie zasad współdziałania, kształtowanie umiejętności i kompetencji związanych z działalnością pre-produkcyjną. produkcyjną i post-produkcyjną, metody analizy potrzeb oraz wymagań reżysera i producenta, planowanie działań będących rezultatem kooperacji producenta z reżyserem. Student pozna poszczególne etapy w fazach pre-produkcji, produkcji i post-produkcji filmowej, z wyszczególnieniem tych etapów podczas, których współpraca reżysera z producentem jest kluczowa dla ostatecznego sukcesu i najbardziej intensywna. Student otrzyma wiedzę związana z sposobami zapewnienia środków materialnych niezbędnych do kształtowania budżetu i wymagań określonych przez reżysera i ekipę filmową. Ponadto będzie zapoznawał się z różnymi aspektami pracy producenta takimi, jak pozyskiwanie środków finansowych i - ustaloną wcześniej z reżyserem - pracą twórczą producenta nad filmem. |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać ogólną wiedzę o fazach pre-produkcji, produkcji i post-produkcji filmowej. |
Literatura podstawowa: | G. Goodell: Sztuka produkcji filmowej. Podręcznik dla producentów, tłum. M. Konopa, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2019.
D. Bordwell, K. Thomson: Film Art. Sztuka Filmowa. Wprowadzenie, tłum. B. Rosińska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2020.
M. J. Zabłocki: Organizacja Produkcji Filmu Fabularnego w Polsce, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2018.
T. Kingdon: Sztuka reżyserii filmowej, tłum. K. Karpińska, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2018. |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozpoznaje zależności między teorią a praktyką występujące podczas współpracy reżysera z producentem. [WRZP_1] |
K_W07 [5/5] |
Student posiada wiedzę o dzieła filmowym, nad którym pracuje w kontekście ewolucji kinematografii, zna problematykę współczesnego dzieła audiowizualnego. [WRZP_2] |
K_W05 [4/5] |
Student praktycznie wprowadza teorię w swoją pracę, proponuje alternatywne rozwiązania, potrafi analizować proces twórczy. [WRZP_3] |
K_U14 [5/5] |
Student posiada umiejętność posługiwania się argumentami służącymi osiągnięciu artystycznego celu i artystycznej jednomyślności. [WRZP_4] |
K_U05 [5/5] |
Student zachowuje otwartość na innych, współpracuje i jest odpowiedzialny za swoją pracę, jest w stanie dokonać konstruktywnej, werbalnej krytyki dokonań swoich oraz innych osób. [WRZP_5] |
K_K05 [4/5] |
Student posiada poczucie odpowiedzialności za końcowy rezultat prac artystyczno-organizacyjnych zarówno w perspektywie zbiorowej, jak i indywidualnej. [WRZP_6] |
K_K06 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [WRZP_w_1] | Sprawdzian wiedzy w formie ustnej z zakresu: ogólnej wiedzy o współpracy reżysera z producentem, wiedzy o łączeniu specyfiki pracy reżysera i producenta, różnic wynikających z innego podejścia do dzieła filmowego tych dwóch twórców filmu. |
WRZP_1 |
Ocena ciągła [WRZP_w_2] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią ocen z zadań realizowanych w trakcie ćwiczeń. Student przygotowuje przykłady współpracy producenta z reżyserem na konkretnych przykładach. |
WRZP_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [WRZP_fs_1] | Wykład teoretyczny, pokaz filmów, prezentacja multimedialna, dyskusja. Student samodzielnie dokonuje analizy przykładów dobrej współpracy reżysera z producentem. |
15 | Analiza literatury przedmiotu i studiów przypadku, analiza treści wykładów, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału z uwzględnieniem literatury przedmiotu. |
15 |
Sprawdzian [WRZP_w_1] |
ćwiczenia [WRZP_fs_2] | Zajęcia dydaktyczne o charakterze praktycznym prowadzone metoda aktywizującą - praca w małych grupach. Student samodzielnie przygotowuje się do współpracy z reżyserem lub producentem na podstawie przygotowanych przez siebie materiałów. |
15 | Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
15 |
Ocena ciągła [WRZP_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |