Pedagogika - warsztaty, semestr 3.
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S1FG19.2022

Nazwa modułu: | Pedagogika - warsztaty, semestr 3. |
---|---|
Kod modułu: | 0245-FGS1-N-PED-3 |
Kod programu: | W1-S1FG19.2022 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł ma na celu pogłębianie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, niezbędnych w zawodzie nauczyciela, pedagoga. Treści kształcenia w ramach w/w modułu o charakterze warsztatowym zgłębiają specyfikę systemu oświaty, specyfikę pracy nauczyciela, omawiając zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej, wychowania w kontekście rozwoju dziecka, poruszają problematykę uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, aspekty pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się oraz doradztwo zawodowe. Szczegółowe treści kształcenia zostały sformułowane w sylabusie przedmiotu pedagogika - warsztaty dla właściwego semestru. |
Wymagania wstępne: | osiągnięte efekty uczenia się w zakresie przedmiotu pedagogika, semestr 2 |
Literatura podstawowa: | zgodnie z sylabusem |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie doradztwo zawodowe: wspomaganie ucznia w projektowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej, metody i techniki określania potencjału ucznia oraz potrzebę przygotowania uczniów do uczenia się przez całe życie [0245-FGS1-N-PED_1] |
FGN_W01 [4/5] |
potrafi wybrać program nauczania zgodny z wymaganiami podstawy programowej i dostosować go do potrzeb edukacyjnych uczniów [0245-FGS1-N-PED_2] |
FGN_U01 [3/5] |
potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami oraz ze środowiskiem pozaszkolnym [0245-FGS1-N-PED_3] |
FGN_W02 [3/5] |
potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie [0245-FGS1-N-PED_4] |
FGN_U04 [3/5] |
potrafi określić przybliżony potencjał ucznia i doradzić mu ścieżkę rozwoju [0245-FGS1-N-PED_5] |
FGN_U02 [3/5] |
jest gotów profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej [0245-FGS1-N-PED_6] |
FGN_U01 [3/5] |
jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [0245-FGS1-N-PED_7] |
FGN_U04 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie [0245-FGS1-N-PED-Z] | zgodnie z sylabusem |
0245-FGS1-N-PED_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
warsztat [0245-FGS1-N-PED-WR] | (brak informacji) |
30 | (brak informacji) |
30 |
Zaliczenie [0245-FGS1-N-PED-Z] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |