Wstęp do komunikacji międzykulturowej Kierunek studiów: Filologia rosyjska
Kod programu: W1-S1FR19.2022

Nazwa modułu: Wstęp do komunikacji międzykulturowej
Kod modułu: W1-FRS1-JW-WKM01
Kod programu: W1-S1FR19.2022
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem zajęć jest próba zdefiniowania i omówienia istoty komunikacji międzykulturowej. Na zajęciach studenci zapoznają się z definicją kultury i poznają zasady skutecznej komunikacji międzykulturowej. Rozważania o tożsamości, na stałe wpisane we współczesny dyskurs naukowy i społeczny, będą punktem wyjścia do omówienia podstawowych założeń kultury i ich wpływu na komunikację. Kolejne spotkania poświęcone będą omówieniu: specyfiki funkcjonowania kultur indywidualnych i kolektywnych, kultur wysokiego i niskiego kontekstu, zagadnienia postrzegania czasu i władzy, roli języka i komunikacji niewerbalnej, a także znaczenia technik negocjacyjnych i ich wpływu na komunikację. Zajęcia adresowane są do przyszłych filologów, tłumaczy, pracowników biznesu, turystyki i administracji. Zajęcia przygotowują studentów do umiejętnego budowania kontaktów międzynarodowych, zachęcają do poznawania specyfiki kulturowej wybranych obszarów kulturowych, uczą wrażliwości i tolerancji dla odmienności kulturowej.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową w ramach kultury i komunikacji międzykulturowej. [JW-WKM01_1]
K_W02 [3/5]
Student zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wymiary kultur narodowych, zna specyfikę kulturową obszaru wschodniosłowiańskiego. [JW-WKM01_2]
K_W03 [2/5]
Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać oraz wykorzystywać informacje na temat skutecznej komunikacji międzykulturowej w biznesie i administracji. [JW-WKM01_3]
K_U02 [3/5]
Student potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracować zagadnienia dotyczące modeli skutecznej komunikacji z przedstawicielami różnych obszarów kulturowych, szczególnie obszaru wschodniosłowiańskiego. [JW-WKM01_4]
K_U03 [2/5]
Student jest gotów do podejmowania aktywności na rzecz środowiska społecznego w biznesie i administracji. [JW-WKM01_5]
K_K03 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Referat/prezentacja [JW-WKM01_w_1]
Student przygotowuje referat/wywiad kulturowy/prezentację na zadany lub wybrany przez siebie i ustalony z wykładowcą temat. Praca jest przygotowana z wykorzystaniem teorii i metod prezentowanych na wykładzie oraz w oparciu o proponowaną literaturę przedmiotu. Oceniana jest umiejętność doboru źródeł, a także znajomość terminologii w zakresie komunikacji międzykulturowej.
JW-WKM01_1 JW-WKM01_2 JW-WKM01_3 JW-WKM01_4 JW-WKM01_5
Case study [JW-WKM01_w_2]
Student wykonuje zadania typu studium przypadku, sugeruje poprawne rozwiązania przytoczonych sytuacji. Ocenie podlega poprawność wykonanych zadań, znajomość terminologii i zasad skutecznej komunikacji międzykulturowej.
JW-WKM01_1 JW-WKM01_2 JW-WKM01_3 JW-WKM01_4 JW-WKM01_5
Recenzja [JW-WKM01_w_3]
Student przygotowuje recenzję filmu lub książki. Tytuł wybiera samodzielnie lub korzysta z zaproponowanego przez wykładowcę wykazu.
JW-WKM01_1 JW-WKM01_2 JW-WKM01_3 JW-WKM01_4 JW-WKM01_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [JW-WKM01_fs_1]
Wykład z prezentacją i lekturą uzupełniającą na temat roli i znaczenia komunikacji kulturowej w biznesie i administracji.
30
Lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem, przygotowanie prac na zaliczenie przedmiotu.
120 Referat/prezentacja [JW-WKM01_w_1] Case study [JW-WKM01_w_2] Recenzja [JW-WKM01_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)