Przedmiot specjalizacyjny I: specjalista ds. mediów i komunikacji
Kierunek studiów: Kultury mediów
Kod programu: W1-S1KM19.2022

Nazwa modułu: | Przedmiot specjalizacyjny I: specjalista ds. mediów i komunikacji |
---|---|
Kod modułu: | 02-MO1S18-47b |
Kod programu: | W1-S1KM19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | W ramach przedmiotu studenci przygotowują projekty badawcze związane z tematem nadrzędnym „Antropologiczne, komunikacyjne i edukacyjne aspekty technocodzienności”. Pod kierunkiem prowadzącego opracowują koncepcję oraz wstępne założenia badań, a także zapoznają się z podstawowymi informacjami na temat metodologii badań procesów komunikacyjnych. Głównym celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do podjęcia samodzielnej pracy badawczej. Integralną częścią przedmiotu są warsztaty medialne, ćwiczące praktyczną znajomość zasad i wykorzystanie technik audiowizualnych stosowanych w dziennikarstwie. Szczegółowa tematyka zajęć koresponduje z zagadnieniami podejmowanymi w ramach seminarium licencjackiego: specjalista ds. mediów i komunikacji. |
Wymagania wstępne: | Brak |
Literatura podstawowa: | Literaturę każdorazowo określa prowadzący w zależności od potrzeb i zainteresowań grupy (szczegóły w sylabusie). |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
identyfikuje zasady i sposoby zastosowania technik audiowizualnych w dziennikarstwie, podejmując związane z nimi praktyczne działania medialne [47b_K01] |
02-MO1SN-13_K01 [5/5] |
potrafi wyszukiwać informacje z wykorzystaniem różnych źródeł [47b_U01] |
02-MO1SN-13_U01 [5/5] |
posiada umiejętności badawcze obejmujące formułowanie problemów badawczych w ramach tematu "Antropologiczne, komunikacyjne i edukacyjne aspekty technocodzienności”, dobór metod i narzędzi [47b_U02] |
02-MO1SN-13_U02 [5/5] |
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności badawcze kierując się wskazówkami wykładowcy [47b_U03] |
02-MO1SN-13_U03 [5/5] |
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi właściwymi dla badań nad mediami i komunikacją [47b_U04] |
02-MO1SN-13_U04 [5/5] |
zna poszerzoną terminologię kulturoznawczą w zakresie zagadnień związanych z tematem "Antropologiczne, komunikacyjne i edukacyjne aspekty technocodzienności" [47b_W02] |
02-MO1SN-13_W02 [5/5] |
zna podstawowe teorie i metodologie właściwe dla badań nad procesami komunikacyjnymi, pozwalające porządkować i analizować zdobytą wiedzę [47b_W03] |
02-MO1SN-13_W03 [5/5] |
ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie mediów i komunikacji, w szczególności zaś posiada praktyczną znajomość zasad korzystania z technik audiowizualnych w dziennikarstwie [47b_W04] |
02-MO1SN-13_W04 [5/5] |
zna i rozumie metody analizy i interpretacji wybranych zagadnień z zakresu antropologicznych, komunikacyjnych i edukacyjnych aspektów technocodzienności [47b_W07] |
02-MO1SN-13_W07 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
problem/projekt badawczy [02-MO1SN-13-w_f] | weryfikacja umiejętności sporządzenia problemu badawczego |
47b_K01 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [02-MO1S-13-f_l] | intensywne kształcenie umiejętności badawczych, laboratorium przygotowuje studenta do samodzielnego rozpoznawania zjawisk i wytworów kulturowych oraz ich analizy i interpretacji z zastosowaniem optymalnych metod i narzędzi badawczych |
30 | samodzielnie zgromadzona literatura naukowa, lektura potrzebnych prac, rozpoznawanie, analiza i interpretacja zjawisk i wytworów kulturowych |
90 |
problem/projekt badawczy [02-MO1SN-13-w_f] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |