Podstawy pedagogiki dla nauczycieli
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S1MT19.2022
Nazwa modułu: | Podstawy pedagogiki dla nauczycieli |
---|---|
Kod modułu: | W4-MT-S1-22-PPeNau |
Kod programu: | W4-S1MT19.2022 |
Semestr: | semestr letni 2022/2023 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł obejmuje treści dotyczące procesu kształcenia oraz wychowania na poziomie szkoły podstawowej. Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentek i studentów z kluczowymi kategoriami i pedagogicznymi (podmiotowość, odpowiedzialność, tolerancja, twórczość, wyobraźnia, samorealizacja). Zostanie ukazana wielowymiarowość zawodu nauczyciela oraz zagadnień dotyczących pedeutologii, czyli teorii i praktyki zawodu nauczyciela. Podejmowana będzie refleksja nad funkcjonowaniem ucznia w środowisku szkolnym oraz ukazanie roli i znaczenia nauczyciela w rozwoju, socjalizacji oraz wychowaniu. |
Wymagania wstępne: | 1. Umiejętności pracy samodzielnej i pracy w zespole.
2. Umiejętności prezentacji posiadanej wiedzy.
3. Umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji.
4. Umiejętności przedstawiania własnych poglądów.
5. Umiejętność refleksyjnego konstruowania wypowiedzi. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę pedagogiczną i aksjologiczną pozwalającą na rozumienie procesów rozwoju, socjalizacji, wychowania i nauczania – uczenia, przydatną w codziennej pracy nauczycielskiej. [PPdn_1] |
KN_W01 [4/5] |
Rozumie znaczenie odpowiedzialności za postępy dydaktyczno-wychowawcze uczniów oraz ich integralny rozwój. [PPdn_2] |
KN_W12 [4/5] |
Posiada kompetencje komunikacyjne pozwalające na skuteczne współdziałanie oraz współpracę z osobami zaangażowanymi w prowadzone przez nauczyciela działania edukacyjne i wychowawcze. [PPdn_3] |
KN_U05 [4/5] |
Charakteryzuje się wrażliwością pedagogiczną, empatią, refleksyjnością oraz postawą prospołeczną. [PPdn_4] |
KN_W14 [4/5] |
Posiada kompetencje pozwalające na skuteczne i efektywne realizowanie zadań wynikających z roli nauczyciela. [PPdn_5] |
KN_U01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PPdn_w_1] | Egzamin pisemny składający się z pytań problemowych |
PPdn_1 |
Aktywność [PPdn_w_2] | Aktywne uczestnictwo w zajęciach |
PPdn_3 |
Projekt zaliczeniowy [PPdn_w_3] | Projekt zaliczeniowy prezentowany podczas zajęć konwersatoryjnych. Projekt polega na ukazaniu wielowymiarowego znaczenia kategorii pedagogicznych w pracy nauczyciela |
PPdn_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPdn_fs_1] | Wykład konwersatoryjny, lub problemowy |
15 | Lektura zalecanej literatury oraz przygotowanie do egzaminu |
10 |
Egzamin [PPdn_w_1] |
konwersatorium [PPdn_fs_2] | Pogadanka problemowa, dyskusja, gra symulacyjna |
15 | Przygotowanie projektu zaliczeniowego |
15 |
Aktywność [PPdn_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |