Seminarium magisterskie cz.3
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022
| Nazwa modułu: | Seminarium magisterskie cz.3 |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-PE-KO-S2-SM.3 |
| Kod programu: | W6-S2PE19.2022 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 6 |
| Opis: | W ramach seminarium magisterskiego studenci zostają przygotowani do dojrzałego, kompleksowego prowadzenia badań, rozszerzają wiedzę z zakresu
metodologii badań społecznych, poznają rożne koncepcje metodyki badań społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru problemów rozwoju, funkcjonowania, edukacji, socjalizacji, rehabilitacji osób niepełnosprawnych i osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i opiekuńczo-wychowawczymi. Student kontynuuje opracowanie koncepcji badawczej pracy magisterskiej oraz prowadzi eksploracje i opisuje (w zależności od podejścia wyjaśnia lub interpretuje) wyniki badań.
Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności pedagogika korekcyjna i opiekuńczo-wychowawczej, praca ma poszerzać wiedzę i kompetencje zawodowe studenta.
Moduł kończy się opracowaniem pracy magisterskiej. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie seminarium 2. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
student ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [SM.3_K_1] |
K_K01 [5/5] |
student posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych rozmaitej natury (ze szczególnym uwzględnieniem dotyczących funkcjonowania, rozwoju i potrzeb osób niepełnosprawnych i o specjalnych potrzebach edukacyjnych), przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych [SM.3_U_1] |
K_U02 [5/5] |
student potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nimi dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych, potrafi współpracować z członkami innych zespołów badawczych w celu weryfikacji swoich poczynań badawczych i poszerzania swoim horyzontów metodologicznych [SM.3_U_2] |
K_U03 [5/5] |
student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, ze szczególnym uwzględnieniem pedagogiki specjalnej i opiekuńczo-wychowawczej(zna główne szkoły, orientacje badawcze, strategie i metody badań stosowanych w naukach społecznych i humanistycznych; zna mapę stanowisk i podejść metodologicznych; rozumie postulat wieloparadygmatyczności prowadzenia badań w pedagogice), posiada szczegółową wiedzę z zakresu metod oraz narzędzi pozyskiwania danych w celu diagnozowania zarówno indywidualnego, społecznego jak i instytucjonalnego wsparcia osób niepełnosprawnych [SM.3_W_1] |
K_W04 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| zaliczenie pisemne [SM.3_w_1] | praca magisterska zgodna z wymogami przyjętymi na kierunku |
SM.3_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| seminarium [SM.3_fs_1] | Wykład interaktywny, praca z tekstem, dyskusja, prezentacja |
30 | organizacja i przeprowadzenie badań, analiza otrzymanego materiału badawczego, opracowanie rozdziału/rozdziałów empirycznych pracy, redakcja całej pracy, przygotowanie ostatecznej wersji pracy;
przygotowanie do obrony pracy magisterskiej |
150 |
zaliczenie pisemne [SM.3_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||