Pedagogika - zagadnienia szczegółowe
Kierunek studiów: Teologia
Kod programu: W7-SMTIP19.2022
| Nazwa modułu: | Pedagogika - zagadnienia szczegółowe |
|---|---|
| Kod modułu: | W7-TS-P-ZS |
| Kod programu: | W7-SMTIP19.2022 |
| Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem modułu jest zdobycie wiedzy z zakresu wybranych subdyscyplin pedagogicznych w odniesieniu do wymagań związanych z pracą wychowawcy różnych grup, duszpasterza dzieci i młodzieży oraz nauczyciela religii. Podjęte zostaną zagadnienia z obszaru: pedagogiki społecznej (środowiska wychowawcze, rola mediów w wychowaniu); pedagogiki rodziny (zasady wychowania, błędy wychowawcze), pedagogiki specjalnej (praca z dziećmi wymagającymi szczególnej troski), pedeutologii (sylwetka nauczyciela), pedagogiki religii oraz chrześcijańskiej inspiracji w wychowaniu (pedagogiczny potencjał ruchów i wspólnot religijnych). |
| Wymagania wstępne: | Zalecane: zaliczenie modułu Pedagogika ogólna. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej [TP-ZS_01] |
TnMA_W01 [2/5] |
Jest gotów do samodzielnego pogłębiania wiedzy pedagogicznej [TP-ZS_02] |
TnMA_W12 [3/5] |
Jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy [TP-ZS_03] |
KN_K07 [2/5] |
Potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela [TP-ZS_04] |
KN_U18 [2/5] |
Potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami oraz ze środowiskiem pozaszkolnym [TP-ZS_05] |
KN_U13 [2/5] |
Potrafi rozpoznawać sytuację zagrożeń i uzależnień uczniów [TP-ZS_06] |
KN_U01 [2/5] |
Potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie [TP-ZS_07] |
KN_U03 [2/5] |
Potrafi określić przybliżony potencjał ucznia i doradzić mu ścieżkę rozwoju [TP-ZS_08] |
KN_U06 [2/5] |
Potrafi wybrać program nauczania zgodny z wymaganiami podstawy programowej i dostosować go do potrzeb edukacyjnych uczniów [TP-ZS_09] |
KN_U02 [2/5] |
Potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego [TP-ZS_10] |
KN_U18 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Określona w sylabusie modułu [PS_w_1] | Weryfikacja zgodnie z zasadami określonymi w sylabusie. |
TP-ZS_01 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [PS_r_1] | Przedstawienie wiedzy z zakresu wybranych subdyscyplin pedagogicznych w odniesieniu do wymagań związanych z pracą wychowawcy różnych grup, duszpasterza dzieci i młodzieży oraz nauczyciela religii. |
15 | lektura zadanych tekstów poszerzających wiedzę; przygotowanie do kolokwium |
10 |
Określona w sylabusie modułu [PS_w_1] |
| ćwiczenia [PS_r_2] | ćwiczenia oparte są na pracy w zespołach problemowych; studenci opracowują zagadnienia w oparciu o literaturę przedmiotu oraz podejmują zadania rozwijające umiejętności komunikowania się w sytuacjach wychowawczych. |
15 | realizacja zadań dotyczących komunikacji międzyosobowej; przygotowanie pracy pisemnej |
15 |
Określona w sylabusie modułu [PS_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||