Podstawy metodyki resocjalizacji
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: | Podstawy metodyki resocjalizacji |
---|---|
Kod modułu: | 12-PE-OP-N1-3PMR |
Kod programu: | 12-N1PE12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2016/2017 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Treści ćwiczeń:
Metody w resocjalizacji: antropotechnika, socjotechnika, kulturotechnika
Diagnoza negatywna i pozytywna w resocjalizacji – podstawowe techniki i narzędzia diagnostyczne w pracy pedagogicznej – analiza dokumentacji indywidualnych przypadków
Instytucje i organizacje realizujące cele resocjalizacyjne
Praktyka resocjalizacyjna w Polsce– przykłady dobrych praktyk
Przygotowanie i przeprowadzenie metody projektów resocjalizacyjnych |
Wymagania wstępne: | Zalecana realizacja efektów kształcenia – podstawy pedagogiki resocjalizacyjnej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie działań resocjalizacyjnych i terapeutycznych w różnych środowiskach społecznych, a także jest świadomy ważności i zasad etyki zawodowej [_K_1] |
K_K03 [3/5] |
ma podstawowe przygotowanie do aktywnego uczestnictwa w grupach, instytucjach i organizacjach realizujących cele resocjalizacyjne [_K_2] |
K_K07 [2/5] |
potrafi dokonać obserwacji, interpretacji, diagnozy i prognozy niekorzystnych zjawisk społecznych w odniesieniu do grupy lub jednostki [_U_1] |
K_U01 [3/5] |
potrafi wybrać i zaproponować odpowiednią procedurę lub metodę działania w pracy z osobami o różnych typach i poziomach niedostosowania społecznego [_U_2] |
K_U10 [3/5] |
ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjonowaniu instytucji oraz placówek realizujących cele opiekuńcze i resocjalizacyjne [_W_1] |
K_W14 [2/5] |
posiada podstawową wiedzę z zakresu teorii i metodyki pracy resocjalizacyjnej z osobami z zaburzeniami w zachowaniu, niedostosowanymi społecznie lub zagrożonymi demoralizacją i innymi patologiami społecznymi [_W_2] |
K_W16 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
kolokwium [_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości metod i technik resocjalizacji zaprezentowanych podczas zajęć oraz w literaturze przedmiotu, a także zakresu zadań i form instytucji resocjalizacyjnych w Polsce, sprawdzenie stopnia znajomości literatury |
_W_1 |
projekt [_w_2] | praca zespołowa zawierająca: diagnozę wstępną oraz autorski program zajęć resocjalizacyjnych w ramach jednej z 3 metod: antropotechniki, socjotechniki, kulturo techniki
- prezentacja projektu/przeprowadzenie projektu |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [_fns_1] | metoda podająca (wspomagana prezentacją multimedialną) ;
metoda projektów;
prezentacje projektów grupowych/
zaprezentowanie części zajęć projektu – weryfikacja i ocena |
9 | zapoznanie się z literaturą;
wykonanie grupowego projektu zawierającego diagnozę wstępną i autorski program zajęć resocjalizacyjnych w ramach jednej z 3 metod: antropotechniki, socjotechniki, kulturo techniki
|
51 |
kolokwium [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |