Fakultet twórczo-artystyczny_teatr 1
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: | Fakultet twórczo-artystyczny_teatr 1 |
---|---|
Kod modułu: | 12-PE-OP-N1-1F1.T |
Kod programu: | 12-N1PE12.2014 |
Semestr: | semestr zimowy 2016/2017 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć konwersatoryjnych jest ukazanie roli teatru (zajęć teatralnych) w procesie wszechstronnego rozwoju edukacyjnego dziecka oraz kształtowaniu postaw prospołecznych i twórczych. Prezentowane na zajęciach metody i techniki pracy intencjonalnie skierowane są na przekazanie praktycznych umiejętności wykorzystywania zajęć teatralnych w procesie rewalidacyjnym, terapeutycznym i integracyjnym w pracy indywidualnej i grupowej. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
widzi innego człowieka z różnych punktów odniesienia w sensie holistycznym, dostrzega i umiejętnie reaguje na
zjawiska wychowawcze [_K_1] |
K_K02 [3/5] |
cechuje się kreatywnością i otwartością w kontaktach interpersonalnych [_K_2] |
K_K07 [4/5] |
charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów opiekuńczo-wychowawczych, a także wrażliwością
pedagogiczną [_K_3] |
K_K08 [3/5] |
potrafi podejmować działania edukacyjne, terapeutyczne i interwencyjne na rzecz pomocy ”Innemu”;
potrafi korzystać z technik i metod teatralnych w pracy z jednostką i grupą [_U_1] |
K_U11 [4/5] |
ma świadomość roli teatru w kształtowaniu postaw twórczych człowieka, jego aspektów edukacyjno-rozwojowych, rewalidacyjnych, terapeutycznych czy integracyjnych; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych [_U_2] |
K_U12 [3/5] |
zna potrzeby i problemy dziecka, które opiekun-wychowawca może spotkać na swej drodze dydaktycznej i rozwiązać je, stosując wybrane formy (para)teatralne, biorąc po uwagę aspekt rozwojowy i osobowościowy, jak i społeczno-kulturowe uwarunkowania; ma podstawową wiedzę o wychowaniu w kontekście wzajemnego oddziaływania kultury i człowieka [_W_1] |
K_W05 [4/5] |
wykorzystuje podstawową wiedzę pedagogiczną w twórczych poszukiwaniach własnej pedagogiki, tworzących indywidualny styl pedagogiczny [_W_2] |
K_W18 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
prezentacja indywidualna [_w_1] | sprawdzenie kreatywności studenta oraz stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej i obserwacji praktyki we własnym warsztacie pracy |
_K_1 |
prezentacja grupowa [_w_2] | sprawdzenie umiejętności pracy w grupie z jednoczesną weryfikacją stopnia wykorzystania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce opiekuńczo-wychowawczej oraz pedagogicznej |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [_fns_1] | prezentacja indywidualna
prezentacja grupowa |
12 | dobór tekstu, środków, metod i technik prezentacji, przygotowanie prezentacji indywidualnej;
dobór tekstu, środków, metod i technik prezentacji, przygotowanie prezentacji grupowej |
38 |
prezentacja indywidualna [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |