Kształcenie nauczycieli: moduł 3, komponent 1, Teoria przyswajania i uczenia się języków obcych Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2.2020

Nazwa modułu: Kształcenie nauczycieli: moduł 3, komponent 1, Teoria przyswajania i uczenia się języków obcych
Kod modułu: W1-FA-NX-S1-TPUJ3-3
Kod programu: W1-S1FA19.2.2020
Semestr: semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem modułu jest zaznajomienie studentów z podstawową terminologią oraz problematyką z zakresu teorii przyswajania i uczenia się języka drugiego/obcego oraz wykształcenie u nich umiejętności dostrzegania związków pomiędzy teorią a praktyką dydaktyczną. Studenci poznają główne etapy rozwoju w procesie przyswajania języka drugiego, zaznajamiają się z podstawowymi pojęciami, problemami badawczymi i wybranymi teoriami przyswajania języka obcego. Studenci zdobywają również wiedzę na temat przyswajania języka pierwszego oraz roli wieku w przyswajaniu języka drugiego. W trakcie dyskusji na temat wybranych teorii przyswajania języka studenci uczą się dostrzegania związków pomiędzy teorią a praktyką oraz analizowania i oceniania potencjalnej skuteczności różnych technik dydaktycznych.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student wykorzystuje wiedzę na temat przyswajania języka przy analizie i wdrażaniu zaleceń dydaktycznych. [NX-S1-TPUJ3-3_K_1]
FAN1_K06 [2/5]
Student potrafi posługiwać się terminologią i wiedzą z zakresu przyswajania języka w dyskusji na temat wybranych teorii, badań empirycznych i wskazówek dydaktycznych z nich płynących. [NX-S1-TPUJ3-3_U_1]
FAN1_U02 [2/5]
Student posiada umiejętność wykorzystania wiedzy na temat przyswajania języka i jego uwarunkowań do oceny potencjalnej skuteczności i przydatności proponowanych technik dydaktycznych. [NX-S1-TPUJ3-3_U_2]
FAN1_U07 [2/5]
Student posiada wiedzę na temat wybranych aspektów przyswajania języka pierwszego i drugiego oraz związków pomiędzy przyswajaniem języka a dydaktyką języka obcego. [NX-S1-TPUJ3-3_W_1]
FA1_W03 [2/5]
Student posiada znajomość terminologii i problematyki z zakresu teorii przyswajania języka obcego. [NX-S1-TPUJ3-3_W_2]
FAN1_W04 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [NX-S1-TPUJ-3-3_w_1]
Zaliczenie z materiału omawianego na zajęciach oraz z wybranych tekstów omawianych na zajęciach. Szczegółowy opis zaliczenia opisany jest w sylabusie.
NX-S1-TPUJ3-3_K_1 NX-S1-TPUJ3-3_U_1 NX-S1-TPUJ3-3_U_2 NX-S1-TPUJ3-3_W_1 NX-S1-TPUJ3-3_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [NX-S1-TPUJ3-3]
Dyskusje na temat zadanych tekstów z literatury obowiązkowej.
30
Przygotowanie do zajęć (przeczytanie zadanych tekstów z literatury obowiązkowej), przygotowanie do kolokwium.
45 Zaliczenie [NX-S1-TPUJ-3-3_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)