Projektowanie gier: moduł 4 - Projektowanie poziomów (Level design) 1
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2.2020
| Nazwa modułu: | Projektowanie gier: moduł 4 - Projektowanie poziomów (Level design) 1 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FA-SW-S1-PG5-P1-4 |
| Kod programu: | W1-S1FA19.2.2020 |
| Semestr: | semestr letni 2021/2022 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem kursu jest celu zaznajomienie studentów z elementami wchodzących w skład procesu projektowania poziomów gry (level design), ich technicznej poprawności i twórczej konsolidacji oraz kształceniem umiejętności i kompetencji technicznych z zakresu projektowania poziomów, niezbędnych w pracy projektanta gry. Wiedza i umiejętności z zakresu projektowania poziomów są przekazywane studentom w formie ćwiczeń warsztatowych: zajęcia kładą duży nacisk na aspekt praktyczny tworzenia gier komputerowych, wymianę doświadczeń, pracę zespołową oraz indywidualne i grupowe konstruowanie konkretnych elementów gier. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu Projektowanie gier: moduł 6 |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
ma świadomość poziomu posiadanych umiejętności i wiedzy, złożonego charakteru pracy nad powstaniem gry komputerowej i konieczności aktywizacji oraz łączenia ze sobą umiejętności z różnych dziedzin, a także samodzielnie i systematycznie doskonali posiadane umiejętności, i nabywa nowe, czerpiąc z dorobku pokrewnych dziedzin [SW-S1-PG5-P1_K_1] |
FA1_K01 [2/5] |
potrafi pracować w zespole przygotowującym projekty poziomów gry, przyjmując w nim różne role [SW-S1-PG5-P1_K_2] |
FA1_K04 [4/5] |
potrafi obsługiwać w stopniu podstawowym oprogramowanie specjalistyczne wykorzystywane przy projektowaniu poziomów, w szczególności potrafi korzystać z funkcji specjalistycznych oprogramowania wybranych „silników gier”
[SW-S1-PG5-P1_U_1] |
FA1_U02 [4/5] |
potrafi wykonywać proste zadania z zakresu projektowania poziomów gier, których wyniki są spójne z projektem gry, w tym w szczególności zadania związane z interakcją ze światem gier, tworzeniem ścieżek bohaterów, zarządzeniem i projektowaniem oświetlenia poziomu, zarządzaniem i implementacją asetów graficznych i dźwiękowych wykorzystywanych w projekcie gry [SW-S1-PG5-P1_U_2] |
FA1_U02 [4/5] |
potrafi zarządzać projektem prostego poziomu gry, koordynując zadania innych członków zespołu [SW-S1-PG5-P1_U_3] |
FA1_U02 [4/5] |
zna i rozumie specyfikę projektowania poziomów gier oraz ma wiedzę na temat kompetencji technicznych i twórczych, niezbędnych do wykonywania zadań z zakresu projektowania poziomów [SW-S1-PG5-P1_W_1] |
FA1_W02 [3/5] |
posiada podstawową wiedzę na temat rodzajów i funkcji oprogramowania specjalistycznego, wykorzystywanego w projektowaniu poziomów gier, w szczególności oprogramowania graficznego, wykorzystywanego do prototypowania i oprogramowania silników gier [SW-S1-PG5-P1_W_2] |
FA1_W02 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Prace własne [SW-S1-PG5-P1_w_1] | ocena poziomu wiedzy i umiejętności studentów na podstawie wykonywanych przez nich prac indywidualnych w zakresie przewidzianym programem kursu, ocena opanowania umiejętności technicznych w zakresie korzystania z oprogramowania specjalistycznego. |
SW-S1-PG5-P1_U_1 |
| Prace grupowe [SW-S1-PG5-P1_w_2] | ocena umiejętności studentów na podstawie wykonywanych zespołowo prac projektowych (projekty prostych poziomów gier). |
SW-S1-PG5-P1_K_1 |
| Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [SW-S1-PG5-P1_w_3] | Ustna ocena stopnia przygotowania studenta do zajęć dokonywana na bieżąco w trakcie trwania modułu. Ocena może dotyczyć znajomości zadanego na dane zajęcia tekstu oraz znajomości problemów i zagadnień uprzednio omówionych. |
SW-S1-PG5-P1_W_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [SW-S1-PG5-P1_fs_1] | - instrukcja słowna wykładowcy, przedstawiająca wybrane zagadnienia teoretyczne z zakresu projektowania poziomów,
- ćwiczenia indywidualne i grupowe, wykorzystujące pracownię komputerową wsparte instrukcją wykładowcy,
|
30 | - lektura tekstów obowiązkowych i podręczników oraz samodzielne poszukiwanie i przyswojenie informacji uzupełniających.
- wykonywanie samodzielnych i grupowych prac domowych – prace projektowe; samodzielne ćwiczenie i doskonalenie umiejętności,
|
30 |
Prace własne [SW-S1-PG5-P1_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||