Metodyczne aspekty asystentury rodzin
Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: W7-S2NR19.2022

Nazwa modułu: | Metodyczne aspekty asystentury rodzin |
---|---|
Kod modułu: | W7-NR2-MAAR |
Kod programu: | W7-S2NR19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem modułu jest wyposażenie studentów w wiedzę i metodykę pracy socjalnej, wychowawczej i terapeutycznej asystenta z rodziną dysfunkcyjną. Student nabędzie umiejętność tworzenia planów pracy z rodziną oraz ich wykorzystania w metodycznym działaniu skierowanym na rodzinę dysfunkcyjną. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada specjalistyczną wiedzę dotyczącą metodyki projektowania działań w obszarze pracy asystenta rodziny [NR2-MAAR-01] |
R2A_W06 [3/5] |
Student posiada pogłębioną umiejętność zaplanowania właściwych form i sposobów realizacji zadań z rodziną. [NR2-MAAR-02] |
R2A_U04 [2/5] |
Student rozumie konieczność wszechstronnego planowania działań ukierunkowanych na pomoc rodzinie. [NR2-MAAR-03] |
R2A_K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Określony w sylabusie modułu [MAAR_w_1] | Weryfikacja zgodnie z zasadami opisanymi w sylabusie modułu. |
NR2-MAAR-01 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [MAAR_r_1] | Zapoznanie się z wiedzą o uwarunkowaniach pracy asystentów rodzin, trudnościach w pracy z rodzinami oraz zagrożeniach w pracy asystenta rodziny. |
10 | Analiza uwarunkowań pracy asystenta, trudności i zagrożeń jego pracy na przykładzie wybranych rodzin, |
20 |
Określony w sylabusie modułu [MAAR_w_1] |
ćwiczenia [MAAR_r_2] | Poznawanie poszczególnych metod pracy asystenta rodziny z uwzględnieniem zasad empowermentu oraz praktyki skoncentrowanej na rozwiązaniach. |
20 | Ćwiczenie metod pracy z rodziną: dialog motywujący; podejście skoncentrowane na rozwiązaniach; podejście systemowe i ekosystemowe w pracy z rodziną. |
20 |
Określony w sylabusie modułu [MAAR_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |