Wprowadzenie do asystentury rodzin
Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: W7-S2NR19.2022

Nazwa modułu: | Wprowadzenie do asystentury rodzin |
---|---|
Kod modułu: | W7-NR2-WdAR |
Kod programu: | W7-S2NR19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem modułu jest poznanie aktualnej wiedzy na temat systemu asysty rodzinnej w Polsce. Podstawą teoretyczną jest ustawa o wspieraniu rodziny i systemie opieki zastępczej z 2011 r. wraz z poprawkami. Omówione zostaną formy wsparcia rodziny, a szczególnie sposób pracy asystenta rodziny (ramy prawne, zadania, współpraca z instytucjami). |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat rodziny dysfunkcyjnej i uwarunkowań jej funkcjonowania, kierunków wspierania rodziny i modeli pracy asystenta rodziny [NR2-WdAR-01] |
R2A_W06 [3/5] |
Student potrafi rozpoznawać różne sytuacje powodujące dysfunkcje członków rodziny, planować i nadzorować działania podejmowane przez rodzinę w celu jej wychodzenia z dysfunkcjonalności. [NR2-WdAR-02] |
R2A_U04 [2/5] |
Student rozumie konieczność wszechstronnego planowania działań ukierunkowanych na pomoc rodzinie. [NR2-WdAR-03] |
R2A_K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Określony w sylabusie modułu [WdAR_w_1] | Weryfikacja zgodnie z zasadami opisanymi w sylabusie modułu. |
NR2-WdAR-01 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [WdAR_r_1] | Przedstawienie wiedzy na temat ustawy o zawodzie asystenta rodziny, pracy asystenta rodziny, diagnozowania dysfunkcji rodziny. |
20 | lektura zadanych tekstów poszerzających wiedzę, zwłaszcza ustawy o wspieraniu rodziny; |
30 |
Określony w sylabusie modułu [WdAR_w_1] |
ćwiczenia [WdAR_r_2] | Praca w małych grupach: poznanie rekrutacji rodzin do asystentury oraz etapów pracy asystenta z rodziną w oparciu o przykłady. |
10 | Zapoznanie się z dokumentacją prowadzoną przez asystenta rodziny oraz zasadami funkcjonowania OPS; ćwiczenie planu pracy z rodziną. |
40 |
Określony w sylabusie modułu [WdAR_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |