Interdyscyplinarne warsztaty edukacji twórczej
Kierunek studiów: Edukacja kulturalna
Kod programu: W6-S2EK19.2021

Nazwa modułu: | Interdyscyplinarne warsztaty edukacji twórczej |
---|---|
Kod modułu: | 12-EK-S2-IWET |
Kod programu: | W6-S2EK19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | W trakcie realizacji modułu student powinien przygotować się do prowadzenia twórczych działań edukacyjnych, animacyjnych i/lub artystycznych o charakterze interdyscyplinarnym; własna praca projektowa, jako warunek realizacji modułu, dostarcza studentowi doświadczeń związanych z twórczymi działaniami o charakterze interdyscyplinarnym w kulturze i edukacji; student uczy się wybierać adekwatne do wybranych treści środki ekspresji, uczy się świadomego wyboru medium w twórczej wypowiedzi, języka i materiału realizacji twórczego działania; rozpoznaje te potrzeby w praktycznym działaniu twórczym; pracując przekracza bariery czystości gatunków tworząc formy interdyscyplinarne z pogranicza, z uwzględnieniem ich siły oddziaływania oraz potrzeb i możliwości ekspresyjnych i recepcyjnych publiczności; zwracając uwagę na dynamikę twórczych procesów ekspresyjnych uczy się omawiania i uzasadniania najważniejszych założeń (na każdym etapie pracy). Przedmiot jest realizowany metodą projektów - od inspiracji do realizacji i uwzględnia wysoki stopień indywidualnego, twórczego zaangażowania studenta. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | Literatura wg indywidualnego wyboru (w zależności od typu, zakresu i założeń projektu) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jako uczestnik życia kulturalnego oraz jego współtwórca ma świadomość etycznego wymiaru podejmowanych przez siebie działań twórczych budowanych z ludźmi i dla ludzi [_K_1] |
K_K03 [3/5] |
ma świadomość poziomu swojej wiedzy, umiejętności twórczych i animacyjnych oraz potrzebę rozwoju i autoedukacji w tych obszarach [_K_2] |
K_K01 [3/5] |
potrafi pracować w grupie jako inicjator, twórca/współtwórca, wykonawca lub uczestnik interdyscyplinarnych twórczych działań projektowych [_U_1] |
K_U04 [4/5] |
porozumiewa się w języku obcym w zakresie słownictwa dotyczącego interdyscyplinarnych działań artystycznych w obszarze edukacji twórczej i animacji artystycznej oraz posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem tekstu naukowego w języku obcym [_U_2] |
K_U08 [4/5] |
potrafi komunikować się w sposób różnorodny prezentując i oceniając różne opinie z wykorzystaniem różnych form ekspresji , metod i materiałów twórczych dbając o styl i kulturę wypowiedzi. [_U_3] |
K_U03 [3/5] |
zna prawidłowości określające specyfikę zróżnicowanych procesów komunikowania w działaniach twórczych w kulturze i edukacji zależnych od wybranego języka, medium komunikacji, materiału twórczego, stosowanych środków wyrazu. [_W_1] |
K_W06 [3/5] |
posiada pogłębioną wiedzę praktyczną o dynamice powstawania w procesach twórczych zjawisk i obiektów kulturowych i społecznych oraz rozumie zależności pomiędzy nimi, szczególnie te, które wynikają z decyzji twórczych dotyczących wyboru medium artystycznej wypowiedzi i miejsca ekspozycji oraz rozumie ich znaczenie edukacyjne [_W_2] |
K_W01 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
projekt [_w_1] | student indywidualnie i/lub w grupie przygotowuje projekt i realizuje formę bądź działanie o charakterze interdyscyplinarnym, twórczym i edukacyjnym, prezentując je w wybranej przez siebie przestrzeni publicznej, wykazując się świadomością publicznego oddziaływania swojej pracy, kieruje swoje działania do określonej grupy; przygotowuje dokumentację swojego twórczego projektu jako ilustrację do prezentacji efektów działania |
_K_1 |
wypowiedź ustna [_w_2] | student przygotowuje wypowiedź ustną (w języku polskim i/ lub obcym) w formule refleksji nad działaniem, w odniesieniu do projektu twórczego, nad którym pracuje indywidualnie i/lub w grupie |
_U_2 |
wypowiedź pisemna [_w_3] | student konstruuje krótką wypowiedź pisemną (w języku polskim i/lub lub obcym) zawierającą główne założenia twórczej pracy projektowej |
_U_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [_fs_1] | konwersatorium jest realizowane jako laboratorium wymiany refleksji na temat interdyscyplinarnych działań twórczych realizowanych indywidualnie i/lub w grupie; student przygotowuje, prezentuje projekt pracy/działania, konsultuje etapy jego realizacji w komunikacji z grupą i prowadzącym zajęcia, prezentuje i publikuje efekty pracy twórczej |
30 | student przygotowuje interdyscyplinarny projekt twórczy samodzielnie; realizuje projekt w wybranym środowisku i przestrzeni; dokumentuje etapy realizacji projektu; prezentuje efekty pracy twórczej; dokonuje samodzielnej ewaluacji i oceny realizacji założeń projektu; przygotowuje wypowiedź ustną oraz pisemną jako podstawę do dyskusji i oceny projektu; na każdym etapie pracy student zobliowany jest do konsultacji z koordynatorem modułu |
90 |
projekt [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |