Animacja, mediacja, partycypacja jako nowe zadania instytucji kultury
Kierunek studiów: Edukacja kulturalna
Kod programu: W6-S2EK19.2021
| Nazwa modułu: | Animacja, mediacja, partycypacja jako nowe zadania instytucji kultury |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-EK-S2-AMP |
| Kod programu: | W6-S2EK19.2021 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Uczestnicząc w wykładach student uzyskuje wiedzę na temat współczesnych zjawisk związanych z praktyką animacyjną, mediacyjną i partycypacyjną w instytucjach kultury, niezbędną do analizy i oceny różnorodnych przejawów tej działalności a także traktowanych jako podstawa do projektowania i realizacji wartościowych pod względem merytorycznym działań w tych zakresach. |
| Wymagania wstępne: | zalecana jest podstawowa orientacja w zakresie głównych teorii i koncepcji socjologicznych, pedagogicznych i/lub filozoficznych w zakresie umożliwiającym odwołanie się do ich podstawowych paradygmatów |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest przekonany o potrzebie podejmowania profesjonalnych działań animacyjnych, mediacyjnych lub partycypacyjnych w zróżnicowanych środowiskach społecznych z poszanowaniem potrzeb uczestników tych działań [_K_1] |
K_K03 [4/5] |
potrafi wykazać cechy charakterystyczne i różnicujące praktykę animacyjną, mediacyjną i partycypacyjną w działalności instytucji kultury wykorzystując teorie i poglądy towarzyszące rozwojowi tych zjawisk ( w oparciu o literaturę) [_U_1] |
K_U01 [3/5] |
potrafi dokonać analizy aktualnych form działalności animacyjnej, mediacyjnej i działań partycypacyjnych w kulturze wykorzystując przykłady z obserwacji i własnego doświadczenia
[_U_2] |
K_U02 [4/5] |
zna aktualne koncepcje animacji społeczno-kulturalnej, mediacji kulturalnej i artystycznej oraz poglądy na temat form społecznej partycypacji w kulturze prezentowane w literaturze przedmiotu [_W_1] |
K_W01 [4/5] |
zna aktualne zadania i programy instytucji kulturalnych oraz najważniejsze przykłady ich realizacji [_W_2] |
K_W04 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin pisemny [_w_1] | ocena poziomu wiedzy pochodzącej z wykładów i znajomości najnowszej literatury z zakresu teorii animacji społeczno-kulturalnej, mediacji kulturalnej i artystycznej oraz partycypacji w kulturze; ocena umiejętności samodzielnej analizy i oceny przykładów praktyk animacyjnych, mediacyjnych i partycypacyjnych realizowanych/projektowanych we współczesnych instytucjach kultury |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fs_1] | wykład z wymianą informacji i pokazem obejmujący prezentację i omówienie aktualnych koncepcji i zagadnień dotyczących animacji społeczno-kulturalnej, mediacji kulturalnej i artystycznej oraz partycypacji kulturalnej (w odniesieniu do działalności instytucji upowszechniania kultury) |
30 | lektura tekstów obowiązkowych oraz literatury uzupełniającej i poszerzającej wiedzę;
samodzielne poszukiwanie, selekcja i analiza materiału dokumentacyjnego z działań animacyjnych, mediacyjnych lub partycypacyjnych z próbą oceny |
90 |
egzamin pisemny [_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||