Czołówka filmu
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: W8-S2RE19.2021

Nazwa modułu: | Czołówka filmu |
---|---|
Kod modułu: | 09-RE-S2-GCFb |
Kod programu: | W8-S2RE19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Czołówka filmowa - to nie tylko początek filmu, informujący o tytule, obsadzie i przedstawiający głównych twórców. To sekwencja znaków, objawiająca styl i formę opowieści, odwołując się do czytelnych kodów kulturowych i, co może najistotniejsze, narzucająca wizualny język rozmowy - obrazowy sposób porozumiewanie się z widzem, zgodnie z duchem i treścią filmu. Celem zajęć jest wprowadzenie studenta w świat nowoczesnej komunikacji wizualnej; przyswojenie podstawowych pojęć, takich jak: znak, związek i zależność między znakami, symbol graficzny, logo, sygnatura; omówienie podstawowych typografii, funkcji i czytelności "napisów", rodzajów krojów pisma; przyswojenie cyfrowych i wielowarstwowych technik animacji czołówki; poszerzenie wiedzy o historię polskiego i światowego projektowania graficznego. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie związki między medium filmowym a innymi sztukami. Zna zwłaszcza zastosowania innych sztuk w medium filmu. [GCFb_1] |
K_W04 [5/5] |
Student posiada szczegółową wiedzę w zakresie rozmaitych aspektów przygotowania, realizacji i postprodukcji profesjonalnego filmu i innych przekazów audiowizualnych. [GCFb_2] |
K_W06 [5/5] |
Student posiada umiejętność używania grafiki cyfrowej jako środka wyrazu do tworzenia czołówki filmowej. [GCFb_3] |
K_U03 [5/5] |
Student zna i rozumie rolę i znaczenie czołówki filmu jako integralnego elementu wypowiedzi filmowej. [GCFb_4] |
K_W03 [5/5] |
Student potrafi wykorzystać nowoczesną technikę i technologię filmową i telewizyjną dla profesjonalnej realizacji filmowej i telewizyjnej. [GCFb_5] |
K_U09 [5/5] |
Student jest zdolny do doskonalenia umiejętności w zakresie przyswojenia i wykorzystania innowacji technologicznych w realizowanych projektach. [GCFb_6] |
K_K08 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
ocena ciągła [GCFb_w_1] | Ocena stopnia znajomości studenta tematyki związanej z możliwościami zastosowania grafiki cyfrowej w realizacji czołówki filmu, ocena zaangażowania studenta w dyskusji nad rolą i znaczeniem czołówki filmowej w całości dzieła filmowego, monitorowanie umiejętności studenta zaprezentowanych w praktycznym wykonywaniu ćwiczeń z zakresu stosowania różnego rodzaju programów graficznych stosowanych w tworzeniu czołówek filmowych. |
GCFb_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [GCFb_fs_1] | Prezentacje materiałów wizualnych zawierających różne rodzaje czołówek filmowych, dyskusja nad rolą i znaczeniem czołówki filmowej w całokształcie dzieła, wykonywanie ćwiczeń z zakresu stosowania różnego rodzaju cyfrowych programów graficznych wykorzystywanych przy tworzeniu czołówek filmowych. |
15 | Zapoznawanie się z materiałami wizualnymi przewidzianymi do omówienia na zajęciach, analizowanie i interpretowanie różnego rodzaju czołówek filmowych w kontekście całości danego filmu, praca własna w ramach obsługi cyfrowych programów graficznych wykorzystywanych przy tworzeniu czołówek filmowych. |
30 |
ocena ciągła [GCFb_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |