Wstęp do poradnictwa
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: | Wstęp do poradnictwa |
---|---|
Kod modułu: | 12-PE-OP-N1-4WDP |
Kod programu: | 12-N1PE12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2015/2016 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Treści:
Wstęp do poradnictwa ma umożliwić studentom zapoznanie się z teoretycznymi zagadnieniami poradnictwa- typologie, genezy, definiowanie poradnictwa, mechanizmami, zasadami i zadaniami poradnictwa na przykładzie rozwiązań polskich i w wybranych krajach UE. Tematyka zajęć dotyczyć ma również przedstawienia współczesnych strategii stosowania w poradnictwie edukacyjnym, zawodowym i życiowym |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
charakteryzuje się kreatywnością, twórczą postawą w poszukiwaniu rozwiązywania problemów w codziennej pracy z zakresu poradnictwa, charakteryzuje się postawą szacunku i zrozumienia wobec ludzi potrzebujących wsparcia [_K_1] |
K_K02 [3/5] |
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania w zakresie poradnictwa i zdolnych do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie.; odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania w zakresie poradnictwa [_K_2] |
K_K07 [4/5] |
potrafi dokonać obserwacji interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej [_U_1] |
K_U01 [4/5] |
potrafi wykorzysta podstawową wiedze teoretyczną z zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych a także motywów i wzorów ludzkich zachowań. Potrafi ocenić przydatność typowych metod , procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z poradnictwem [_U_2] |
K_U02 [3/5] |
ma elementarną uporządkowana wiedze na temat różnorodnych subdyscyplin pedagogiki obejmującą terminologię , teorie i metodykę; zna terminologię używana w pedagogice i rozumie jej źródła oraz zastosowania w pokrewnych dyscyplin naukowych [_W_1] |
K_W01 [4/5] |
ma elementarną wiedze o miejscu pedagogiki w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi, ma wiedzę dotycząca procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego ich prawidłowości i zakłóceń [_W_2] |
K_W02 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
prezentacja [_w_1] | sprawdzenie stopnia znajomości treści wykładów i literatury uzupełniającej |
_W_1 |
projekt [_w_2] | sprawdzenie, czy student potrafi przedstawić stosowane współcześnie poradnictwo edukacyjne, zawodowe i życiowe |
_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [_fns_1] | wykład wybranych zagadnień teoretycznych poradnictwa z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych;
prezentacje , przedstawienie przez studentów efektów pracy grupowej dotyczącej poradnictwa edukacyjnego, zawodowego i życiowego |
7 | literatura uzupełniająca, analiza dokumentów, ustaw, rozporządzeń;
przygotowanie projektów i prezentacja w grupach |
23 |
prezentacja [_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |