Postprodukcja dźwięku
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N2OF19.2021

Nazwa modułu: | Postprodukcja dźwięku |
---|---|
Kod modułu: | 09-OF-S2-PD |
Kod programu: | W8-N2OF19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studenta z całym procesem szeroko pojętej postprodukcji dźwięku, na którą składa się szereg różnych działań artystycznych, technicznych, organizacyjnych i finansowych, jak reżyseria dźwięku, montaż dźwięku, zgranie dźwięku i szereg innych.
Student pozna istotę etapu postprodukcji dźwięku jako etapu technologicznie zaawansowanego, dynamicznie się zmieniającego i stanowiącego nierozerwalnie integralną część całego procesu produkcji, od developmentu, poprzez preprodukcję, zdjęcia a na pracach końcowych kończąc.
Przedstawione zostaną zagadnienienia z efektów dźwiękowych (sound fx) workflow, kosztorysowania etapu postprodukcji dźwięku oraz istotnych współtwórców, podwykonawców oraz studia dźwiękowe w Polsce świadczące usługi w tym zakresie. |
Wymagania wstępne: | Student powinien mieć podstawową wiedzę z procesu produkcji filmowej. |
Literatura podstawowa: | David Lewis Yewdall: Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka . Wyd. Wojciech Marzec 2011
Michał Zabłocki: Organizacja produkcji filmu fabularnego w Polsce. Wyd. Wojciech Marzec 2013
Małgorzata Przedpełska-Bieniek: Sztuka dźwięku. Technika i realizacja. Wyd. Wojciech Marzec 2017 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna terminologię oraz wszelkie działań związane z postprodukcją dźwięku [PD_1] |
K_W09 [5/5] |
Student posiada wiedzę z zakresu planowania etapów postprodukcji dźwięku w zależności od rodzaju filmowego [PD_2] |
K_W10 [4/5] |
Student potrafi zorganizować harmonogram i stworzyć kosztorys postprodukcji dźwięku i zarządzać zespołem profesjonalistów podczas tego etapu [PD_3] |
K_U09 [5/5] |
Student potrafi samodzielnie ocenić jakie działania i jakie usługi będą konieczne do przeprowadzenia prawidłowo etapu postprodukcji dźwięku [PD_4] |
K_U10 [4/5] |
Student ma kompetencje do pełnienia funkcji kierownika ds. postprodukcji [PD_5] |
K_K09 [5/5] |
Student posiada zdolność twórczej analizy procesu postprodukcji a także oszacowania kosztów tego etapu w zależności od charakteru utworu audiowizualnego. [PD_6] |
K_K10 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [PD_w_1] | Student przygotowuje pakiet zawierający harmonogram i kosztorys postprodukcji dźwięku. |
PD_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PD_fs_1] | Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna, wykład problemowy i interaktywny, wykorzystanie Internetu. |
10 | Analiza analiza treści wykładu, poszukiwanie przykładów w praktyce, samodzielna realizacja wskazanych partii materiału |
35 |
Sprawdzian [PD_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |