Podstawy reżyserii i pracy z aktorem
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N2OF19.2021

Nazwa modułu: | Podstawy reżyserii i pracy z aktorem |
---|---|
Kod modułu: | 09-OF-S2-PRIPZA |
Kod programu: | W8-N2OF19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Student zapozna się z problematyką filmu, jego rodzajów i gatunków. Celem przedmiotu będzie umiejętne posługiwanie się wcześniej przygotowanym i spisanym pomysłem. Student poprzez kontakt z profesjonalnymi reżyserami zdobędzie wiedzę na temat pracy reżysera.
Najlepszym partnerem do pracy z aktorem jest reżyser, to na tej relacji oparte są te zajęcia. Student pozna cały proces produkcji z uwzględnieniem etapów twórczych. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu teorii filmu (analiza dzieła filmowego). Podstawowa wiedza na temat zawodu aktora. |
Literatura podstawowa: | Krzysztof Kieślowski: O sobie. Wyd. Znak 1997
Julia Popkiewicz: Casting. Pierwsze spotkanie aktor – reżyser. Wyd. Wojciech Marzec 2017
D. Arijon: Gramatyka język filmowego. Wyd. Wojciech Marzec, Warszawa 2018
Joseph V. Mascelli: 5 tajników warsztatu filmowego. Wyd. Wojciech Marzec 2017
Judith Weston: Reżyserowanie aktorów. Tworzenie zapadających w pamięć ról w filmie i telewizji. Wyd. Wojciech Marzec 2018
Konrad Aksinowicz: Samorealizacja filmowa. Wyd. Wojciech Marzec 2017
Tom Kingdon: Sztuka reżyserii filmowej. Wyd. Wojciech Marzec 2018 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę z podstawowych technik reżyserii [PRIPZA_1] |
K_W09 [5/5] |
Student rozpoznaje zależności między teorią a praktyką współpracy z aktorem. Student ma wiedze jak skutecznie się komunikować [PRIPZA_2] |
K_W10 [4/5] |
Student posiada umiejętność przekazywania w dostępny sposób swojej wiedzy innym współpracownikom w zespole produkcyjnym [PRIPZA_3] |
K_U09 [5/5] |
Student ma umiejętność zapamiętania i odtworzenia stanów emocjonalnych, posiada umiejętność świadomego posługiwania się aparatem mowy, barwą głosu, ekspresją ciała, w celu uzyskania odpowiedniej formy prezentacji dzieła [PRIPZA_4] |
K_U10 [4/5] |
Student posiada umiejętności jednoczenia ludzi w celu powstania wspólnego dzieła [PRIPZA_5] |
K_K09 [5/5] |
Student posiada poczucie odpowiedzialności za końcowy efekt artystyczny [PRIPZA_6] |
K_K10 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Ocena ciągła [PRIPZA_w_2] | Test z zagadnień teoretycznych, aktywność na zajęciach (udział w dyskusji i rozwiązywaniu zadań i problemów), kolokwium, przygotowanie prezentacji tematycznych. |
PRIPZA_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [PRIPZA_fs_2] | Pogadanka, objaśnienia i wyjaśnienia, prezentacje multimedialne, metoda problemowa, metoda aktywizująca lub gra sytuacyjna i dydaktyczna lub metoda zadaniowa oraz analiza materiału źródłowego, wykorzystanie Internetu |
10 | Samodzielne przygotowanie się do każdych zajęć, usystematyzowanie materiału przedstawionego na zajęciach, przygotowanie projektów - także grupowych. Samodzielna realizacja wskazanych w sylabusie partii materiału i analiza wybranych przez wykładowcę przykładów, powtórzenie i ugruntowanie wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie zajęć. |
35 |
Ocena ciągła [PRIPZA_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |