Komunikacja spoleczna Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N2OF19.2021

Nazwa modułu: Komunikacja spoleczna
Kod modułu: 09-OF-S2-KS
Kod programu: W8-N2OF19.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z charakterystyką komunikacji społecznej zapośredniczonej cyfrowo, a także przekazanie im umiejętności praktycznych niezbędnych do efektywnej komunikacji realizowanej poprzez nowe media. Poszczególne spotkania będą poświęcone następującym zagadnieniom: 1. Jak mówić by nas słuchano? Podstawy efektywnej komunikacji bezpośredniej i zapośredniczonej cyfrowo. Zajęcia wprowadzające: zapoznanie się z grupą, przedstawienie planu spotkań i wymogów zaliczeniowych, podział na zespoły zadaniowe, dyskusja o zasadach efektywnej komunikacji (na podstawie przygotowanych notatek, moderowana przez prowadzącego). 2. Storytelling i content marketing czyli jak wykorzystać opowieść w budowaniu efektywnej strategii komunikacyjnej. 3. Komunikacja w Internecie na przykładzie stron internetowych. 4. Blogosfera i komunikacja na blogach. 5. Komunikacja w mediach społecznościowych 6. Czas się pokazać! Obraz, video marketing i ich znaczenie dla komunikatu.
Wymagania wstępne:
Student powinien mieć podstawową wiedzę z nauk o zarządzaniu, prowadzenia biznesu oraz podstaw marketingu.
Literatura podstawowa:
J. Hall, M.L. Knapp: Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2008 J. Grzenia: Komunikacja językowa w Internecie. PWN, Warszawa 2013 P. Thompson: Sposoby komunikacji interpersonalnej. Zysk i S-ka, Poznań 1998
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i wykorzystuje podstawowe strategie komunikacyjne. [KS_1]
K_W05 [5/5]
Student potrafi wymienić i omówić znane mu modele komunikowania medialnego. [KS_2]
K_W06 [4/5]
Student posiada zdolność nawiązywania kontaktów, pozyskiwania współpracowników oraz pracy w grupie. [KS_3]
K_U05 [5/5]
Student potrafi wymienić i opisać poszczególne koncepcje komunikacji społecznej. [KS_4]
K_U06 [4/5]
Student wykorzystując w swojej pracy cytaty, przypisy oraz odwołania do prac innych autorów, a także podając materiały źródłowe z których korzystał przy realizowaniu zadania, jest świadomy konieczności ochrony praw autorskich. [KS_5]
K_K05 [5/5]
Student posiada zdolność do samodzielnego poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach. [KS_6]
K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Sprawdzian [KS_w_1]
Zaliczenie wykładów obejmuje weryfikację zasobów wiedzy, a w szczególności zagadnienia omawiane na wykładzie oraz zlecone studentom do opracowania w ramach pracy własnej.
KS_1 KS_2
Ocena ciągła [KS_w_2]
Uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalnie maks. 2 nieobecności w semestrze), realizację pracy grupowej oraz aktywny udział w dyskusji.
KS_3 KS_4 KS_5 KS_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [KS_fs_1]
Wykład z elementami dyskusji kierowanej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
10
Praca własna obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej w oparciu o wskazana literaturę przedmiotu oraz poszukiwanie rozwiązań problemów wskazanych na wykładzie.
35 Sprawdzian [KS_w_1]
ćwiczenia [KS_fs_2]
Prezentacje zadanych tematów z wykorzystaniem multimediów; dyskusja kierowana dot. problematyki przedstawionej w prezentacji.
10
Samodzielna praca studentów w czteroosobowych zespołach w ramach przydzielonych zadań (referat wraz z prezentacja werbalną i multimedialną). Praca nad zadaniem w oparciu o wskazaną literaturą przedmiotu.
35 Ocena ciągła [KS_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)