Komunikacja spoleczna
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N2OF19.2021

Nazwa modułu: | Komunikacja spoleczna |
---|---|
Kod modułu: | 09-OF-S2-KS |
Kod programu: | W8-N2OF19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z charakterystyką komunikacji społecznej zapośredniczonej cyfrowo, a także przekazanie im umiejętności praktycznych niezbędnych do efektywnej komunikacji realizowanej poprzez nowe media.
Poszczególne spotkania będą poświęcone następującym zagadnieniom:
1. Jak mówić by nas słuchano? Podstawy efektywnej komunikacji bezpośredniej i zapośredniczonej cyfrowo. Zajęcia wprowadzające: zapoznanie się z grupą, przedstawienie planu spotkań i wymogów zaliczeniowych, podział na zespoły zadaniowe, dyskusja o zasadach efektywnej komunikacji (na podstawie przygotowanych notatek, moderowana przez prowadzącego).
2. Storytelling i content marketing czyli jak wykorzystać opowieść w budowaniu efektywnej strategii komunikacyjnej.
3. Komunikacja w Internecie na przykładzie stron internetowych.
4. Blogosfera i komunikacja na blogach.
5. Komunikacja w mediach społecznościowych
6. Czas się pokazać! Obraz, video marketing i ich znaczenie dla komunikatu. |
Wymagania wstępne: | Student powinien mieć podstawową wiedzę z nauk o zarządzaniu, prowadzenia biznesu oraz podstaw marketingu. |
Literatura podstawowa: | J. Hall, M.L. Knapp: Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2008
J. Grzenia: Komunikacja językowa w Internecie. PWN, Warszawa 2013
P. Thompson: Sposoby komunikacji interpersonalnej. Zysk i S-ka, Poznań 1998 |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i wykorzystuje podstawowe strategie komunikacyjne. [KS_1] |
K_W05 [5/5] |
Student potrafi wymienić i omówić znane mu modele komunikowania medialnego. [KS_2] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada zdolność nawiązywania kontaktów, pozyskiwania współpracowników oraz pracy w grupie. [KS_3] |
K_U05 [5/5] |
Student potrafi wymienić i opisać poszczególne koncepcje komunikacji społecznej. [KS_4] |
K_U06 [4/5] |
Student wykorzystując w swojej pracy cytaty, przypisy oraz odwołania do prac innych autorów, a także podając materiały źródłowe z których korzystał przy realizowaniu zadania, jest świadomy konieczności ochrony praw autorskich. [KS_5] |
K_K05 [5/5] |
Student posiada zdolność do samodzielnego poszerzenia wiedzy zdobytej na zajęciach. [KS_6] |
K_K06 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Sprawdzian [KS_w_1] | Zaliczenie wykładów obejmuje weryfikację zasobów wiedzy, a w szczególności zagadnienia
omawiane na wykładzie oraz zlecone studentom do opracowania w ramach pracy własnej. |
KS_1 |
Ocena ciągła [KS_w_2] | Uczestnictwo w zajęciach (dopuszczalnie maks. 2 nieobecności w semestrze), realizację pracy grupowej oraz aktywny udział w dyskusji. |
KS_3 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [KS_fs_1] | Wykład z elementami dyskusji kierowanej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
10 | Praca własna obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej w oparciu o wskazana literaturę przedmiotu oraz poszukiwanie rozwiązań problemów wskazanych na wykładzie. |
35 |
Sprawdzian [KS_w_1] |
ćwiczenia [KS_fs_2] | Prezentacje zadanych tematów z wykorzystaniem multimediów; dyskusja kierowana dot. problematyki przedstawionej w prezentacji. |
10 | Samodzielna praca studentów w czteroosobowych zespołach w ramach przydzielonych zadań (referat wraz z prezentacja werbalną i multimedialną).
Praca nad zadaniem w oparciu o wskazaną literaturą przedmiotu. |
35 |
Ocena ciągła [KS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |