Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-S2MT19.2021

Nazwa modułu: Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli
Kod modułu: W4-MT-S2-21-PDEdu
Kod programu: W4-S2MT19.2021
Semestr: semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Opis:
Moduł obejmuje treści dotyczące diagnostyki edukacyjnej jako narzędzia umożliwiającego rozpoznawanie jakości procesu kształcenia. Należą do nich między innymi: Ocenianie ucznia: ocenianie jako proces wspierania jego edukacyjnego rozwoju konstruowanie narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów, ocenianie kształtujące a efektywność nauczania. Ewaluacja: ocena jakości pracy nauczyciela. ocena jakości pracy szkoły (placówki oświatowej) –wymierne i niewymierne efekty edukacyjne. ewaluacja edukacyjna. edukacyjna wartość dodana. autoewaluacja, projektowanie ścieżki własnego rozwoju (samokształcenie zawodowe, samodoskonalenie). Diagnoza wstępna grupy uczniowskiej i każdego ucznia.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
student zna i rozumie rolę diagnozy, kontroli i oceniania w pracy dydaktycznej; ocenianie i jego rodzaje: ocenianie bieżące, semestralne i roczne, ocenianie wewnętrzne i zewnętrzne; funkcje oceny [PDEdu _1]
KN_W02 [4/5] KN_W07 [4/5] KN_W09 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5]
student zna i rozumie egzaminy kończące etap edukacyjny i sposoby konstruowania testów, sprawdzianów oraz innych narzędzi przydatnych w procesie oceniania uczniów w ramach nauczanego przedmiotu [PDEdu _2]
KN_W02 [4/5] KN_W07 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5]
student zna i rozumie diagnozę wstępną grupy uczniowskiej i każdego ucznia w kontekście nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz sposoby wspomagania rozwoju poznawczego uczniów [PDEdu _3]
KN_W02 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W07 [4/5] KN_W14 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5]
student potrafi skonstruować sprawdzian służący ocenie danych umiejętności uczniów [PDEdu _4]
KN_W02 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W14 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5]
student potrafi merytorycznie, profesjonalnie i rzetelnie oceniać pracę uczniów wykonywaną w klasie i w domu [PDEdu _5]
KN_W02 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W14 [4/5] KN_U10 [4/5]
student potrafi przeprowadzić wstępną diagnozę umiejętności ucznia [PDEdu _6]
KN_W02 [4/5] KN_W03 [4/5] KN_W04 [4/5] KN_W14 [4/5] KN_U10 [4/5] KN_U11 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
aktywność na zajęciach [PDEdu _w_1]
weryfikacja na podstawie pytań zadawanych przez prowadzącego zajęcia oraz wykonywanych ćwiczeń, znajomości omawianych treści oraz umiejętności konfrontowania nabytej wiedzy z rzeczywistością pedagogiczną
PDEdu _1 PDEdu _2 PDEdu _3
kolokwium [PDEdu _w_2]
weryfikacja znajomości treści zajęć w oparciu o realizację wyznaczonych przez prowadzącego zadań oraz odpowiedzi na pytania o charakterze teoretycznym
PDEdu _1 PDEdu _2 PDEdu _3 PDEdu _4 PDEdu _5 PDEdu _6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [PDEN _fs_1]
ćwiczenia dotyczące pojęć i faktów z zakresu treści programowych wymienionych w opisie modułu
15
samodzielne rozwiązywanie zadań proponowanych przez prowadzącego
5 aktywność na zajęciach [PDEdu _w_1] kolokwium [PDEdu _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)